söndag 28 januari 2018

7:5 om att göra det till synes omöjliga #älskardomfortfarandeintejättemycket

Teamwod idag och jag teamade ihop mig med Roger, riktigt bra teamkompis 👍 Starkt jobbat! (av oss båda faktiskt 😘) Vi var rätt lyckliga att vi "överlevde" Coach Isas söndagschallengedeluxe.


Riktigt rolig WOD idag, vill bara säga det, tyckte upplägget var toppen, roliga och varierade övningar och bra med "bara" 10 reps så det blev lite rotation och flyt. Men när jag först såg tavlan trodde jag faktiskt coachen fått hybris... på riktigt. Buy in... hundrafuckingjävlaburpees. HUNDRA 😨😨😨 #missionimpossible Jag frågade faktiskt om hon var allvarlig. Jag vet att jag klarar 10 i minuten, ungefär, men inte hur länge som helst... TimeCap (inkl. burpees) på första delen var 18 minuter och jag tänkte att det blir ju bara burpees det... Tittade på Roger och sa "du fattar att du kommer att få göra jättemånga burpees va?" Han bara skrattade. 😃

Well. Vi sa att vi sätter en timecap på burpeesarna och stannar vid 5 minuter. Nu blev det inte så. Hornen växte (det har ju aldrig hänt förr 🙄) så när vi var på 5 minuter hade vi 25 kvar. Så vi gjorde dom också 😉, totalt ca 6.45 för 100 burpees i team om 2. En tid vi absolut kan förbättra, särskilt om man inte måste pacea sig för att köra en hel wod efteråt.... och inte att förglömma 100 burpees till i buy out... 😨  

Dagens tavla:

Så, efter att vi gjort våra 100 burpees så ägnade vi resten av timecap om 18 minuter till att göra ett pass enligt principen "you go I go" och med varannan övning.

10 KB-sving
10 Jumping lunges (utfall)
10 Wallballs (6 kg)
10 Abmat situps (hela vägen med handisättning framför fötterna)
10 Pullups (jumping)

Jag vet inte riktigt hur många varv vi gjorde, jag gjorde Wallballs 2 gånger så minst 4 då  😉. Sedan 3 minuter vila innan nästa del enligt samma princip, TimeCap 12 minuter

10 Goblet squats (6 kg, fokus på djup istället)
10 Raka Mark med KB (24 kg)
10 Armhävningar
10 boxjumps
10 Toes to KB

Tror vi gjorde 4 varv här också! Därefter direkt på buy out som alltså var hundrafuckingjävlaburpees till.

Så. jag är faktiskt lite förvånad över mig själv, jag orkade hålla ihop burpeesarna mycket bättre idag än bara för en månad sedan, svettigt och jobbigt men inte en näradödenupplevelse. Skönt och som det ska vara!

Nu ska jag njuta av att ha fått ihop 5 pass den här veckan, kroppen minus axlarna mår bra och jag har lite lätt träningsvärk här och var.. och jävligt ont i låren efter brutal-håkans reality check igår 😉

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina