söndag 7 januari 2018

4:5 Alltid på en söndag - TeamWod på gjuteriet!

Hemma i soffan kändes ett pass idag på morgonen som en usel idé, väl på gjuteriet med en pinne i händerna och ambition om uppvärmning i huvudet kändes det som en ännu sämre idé... SATAN så stel jag var! Och öm. Jeeezus! Men så dök hon upp, solstrålen Marie ❤️ och ville teama med mig. Alltså. DÅ vet man, det HÄR blir ett kanonpass!


Coach idag var Eva och det var ett riktigt roligt bra och varierande pass hon satt ihop! Tack å bock för det! ❤️ Efteråt var jag så ini-väggen-trött men på plussidan ligger att jag börjar återhämta mig lite snabbare nu än för några veckor sedan så det går åt rätt håll! Jag var lite övermodig på Thrusters idag, 8 kg hantlar gick inte. 5 var på gränsen. Annars hade jag 8 kg på snatchar och 3 kg boll. Reflekterade idag också över att jag numera faktiskt ganska lätt kan göra utfall framåt utan att wobbla runt, det har varit min "akilleshäl" och med tanke på vristen borde den fortfarande vara det men det är den inte. Så. Bra där Marina! ❤️

Passet idag då, Team om 2 "you go I go", timecap 35 minuter;
Buy in; 1000 meter rodd

4 minuter per del, 2 varv
a) 10 Wallballs, 10 boxjumps, 10 burpees
b) 20 air squats, 10 thrusters, 10 armhävningar
c) 10 db-snatchar, 10 situps, 10 utfall

Buy out: 1000 meter rodd (vi hann 800)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina