måndag 22 januari 2018

7:1 Come on lets swing it!

Jag har lovat mig själv att prioritera träning framför jobb så även om jag var långt ifrån klar idag så pausade jag och åkte och tränade! Garry var coach idag och då är det givetvis hans guldklimpar kettlarna som åker fram!

Först lite lätt uppvärmning inkluderande turkish getups. Det är nåt som verkligen inte lirar med min högra axel där, jag KAN inte trycka ifrån och komma upp med höften, det går verkligen inte. Den händer INGENTING. Det gör inte ont, den funkar bara inte. Störigt. Som fan.

Vi började med (välbehövlig) teknik i svingar, jag började lite försiktigt med en 12a i teknikdelen men när vi skulle köra dom sedan så tog jag en 16, det är ju en sån jag har hemma så den måste jag ju lära mig kontrollera ;-)

Så, 4 minuter där vi körde 40 sekunder sving och 20 sekunder vila. Härlig känsla i kroppen efter det! Och liiiiite ont i underarmarna... eller ganska mycket..

Sedan teknik i snatchar, jag försökte på en 12a men det var svårt och handen orkade inte riktigt. Så jag bytte ner mig till en 8a för själva "pass"-delen där vi körde 2-4-6-8-10-9-7-5-3-1 reps! Kul! I följd.. utan att fylla på magnesium... AUCH!

Avslutande "fys" del;

AMRAP 6 minuter
10 Ryck
10 Svingar
5 goblet squats

AMRAP 4 minuter
10 Marklyft
7 frivändningar (funkade inte alls i mitt huvud.. )
5 burpees (utan kettlebell då alltså... :-D  )

Sedan var vi väldigt lyckliga över att ha genomfört det här roliga och utmanande och för mig lagom jobbiga passet!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina