tisdag 2 januari 2018

4:2 Om att en ikealunch inte räcker särskilt långt

Med inte jättemånga minuter till godo sprang jag in i lokalen idag. Ett ganska stort gäng inledde thaiboxningsåret med ett Mits- och fyspass signerat Coach Kalle.  Vad jag inte tänkte på var att en ikea-lunch, inte är nån direkt optimal uppladdning för ett 90-minuterspass... när det passet dessutom råkar bli 110 minuter... Ja. Då slutar det på köksgolvet där jag fick vila mig innan jag med ren viljestyrka lyckades fixa fram käk åt mig och barnen... Men innan dess, när endorfinerna fortfarande höll mig uppe, då var jag så här glad!

 

Jag gjorde min egen uppvärmning med fokus på styrka/rörlighet i axlar och fot. Sedan en pyramidövning med situps, slag och höga knän. Därefter körde vi mitsronder om 3x5 minuter. Enkla kombos, teknikjusteringar och jag fick bakläxa på min jabb. 😕 har tydligen börjat vrida över den lite väl mycket. Funderade på vad som var vad i den soppan (det är ju min sämsta axel) men kom inte fram till nåt annat än "gör om gör rätt".

Sedan körde vi ett ganska rejält fyspass, och det var här nånstans som lunchen för längesedan var slut och kroppen är inte van vid att att sakna carbs nuförtiden 😳 (jag MÅSTE fan skärpa mig med maten nu alltså... det här håller inte!) så väggen kommer jäkligt fort då alltså...

följande stationer hade coachen hittat på (2x1 minut per station 30 sek vila):

  • situps med medboll
  • studs med medboll
  • squathopp på bänk
  • frontkicks
  • slam rope
  • knä på säck
  • löpning med repmotstånd
  • välta däck
Löpning med motstånd är en sån där grej som ser ut som "hur jobbigt kan det vara" men det suger sjukt mycket i benen och pulsen stiger way to snabbt... #jagärisuelform 

Nu tycker barnen att jag ska gå och duscha, tydligen luktar jag "jätteäckligt" 😂😂😂

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina