torsdag 25 januari 2018

7:3 sparring på ett nytt sätt - och ett gäng galningar!

Först och främst, det finns gott om galningar i mitt träningsliv, här är två av dem ;-)


Petra var också med men hon är inte så galen :-D 

Idag annonserade coach Kalle "Sparring utan klocka, utan handskar och mindre vila" Så efter att dom andra gjort sin uppvärmning och jag hittat på min egen rehab-variant så blev det först lite teknik och lite skuggning och sedan körde vi sparring med enbart benskydd, inga handskar, en utmaning! Lite lägre intensitet, lite färre "aj" och väldigt roligt! Det är så tydligt när man gör en sån här övning och kör mot dom riktigt duktiga killarna, så lugnt och stilla men ändå precist och kraftfullt. Jag vill också kunna det!!!! 

Avslut för dom andra med en jävla massa armhävningar. Axlarna gillar ju inte det i vanliga fall och med den belastning dom fick igår så skrek dom redan efter tre ynkliga tricepsarmhävningar på knä. tjohoo. Så jag gjorde situps och air squats istället. Riktigt nöjd över att ha fått bättre rörlighet i höft och fot så jag numera kan göra airsquatsen riktigt djupa. 

Vrickade till foten en gång idag. Mindre roligt. Känns ok just nu, får hoppas det fortsätter så!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina