måndag 1 januari 2018

4:1 Nyårswod - å maj gådd så jefla roligt!

Älskar att min crossfit-box struntar i om det är högtider eller inte, tränar gör vi ändå! Så idag högg Therese tavelkritan och tåtade ihop en riktigt rolig WOD!

a) AMRAP 4 minuter
10 cal AB/Rodd
3 PC
10 Pushups

b) 5 varv DT (en hero wod)
12 marklyft
9 HPC
6 STOH

c) 10-8-6-4-1
Situps
Thrusters

d) For time:
120 DU / 360 SU
60 WB
30 HSPU

Vi körde sedan i team om 2:  a + b + a + c + a + d

Jag hade 20 kg på min stång (jag tror faktiskt att jag hade orkat 5 kg till men tänkte vara lite snäll mot axeln), skalade repsen på thrusters så jag gjorde 5-4-3-2-1 men är sjukt stolt över att jag gjorde 5 med 20 kilo och jag kommer nästan ända ner nu (Coach Therese sa att jag inte behöver gå så djupt som jag gör, så, yes, rehab funkar, även om fotjävlen fortfarande gör ont). Handstandpullups, njä... så sittande pressar med 6kg kettlebells blev det (fegade, okej, jag erkänner). I sista bytte jag bort mina wallballs mot SU med Johan :-D Är det team så är det så jag gjorde 360 SU själv och han gjorde mina  wallballs :-D

Svettig blev jag, kul hade jag, mission completed!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina