lördag 27 januari 2018

7:4 om att sparka sig fram i livet

Ett genomtänkt, bra och lagom tufft pass idag  - jag gillar det! Teamade upp mig med Michael idag, grymt duktig men inte brutalhård (som vissa andra.. se nedan... 🤕😊). Jag har börjat slarva med tekniken. Obviously. Not good. Bot och bättring på den!


Dagens pass började med hopprep, för alla, jag räknar mina hopp och försöker att klara 300 utan att fastna med repet 🙄 varierar med lite stretch och rehab, men alltså, vänster axel gör jävligt ont, hela tiden nu. Har tid hos Mårten igen nästa vecka... 

Sedan mitsronder (4x 2 min) med enbart fokus på roundhouse kickar, dessutom fokus på att hitta läge och avstånd, dvs inte "statisk" mitshållare utan rörlig och "lurig". Kul! Synd bara att min högerfot var tung som betong idag... GAHHH. #progressnotperfection #menbakåtärfelhåll

Efter det fick vi köra kick-sparring, en spark var, ping-pong, fortfarande fokus på att hitta avstånd. Här bytte vi motståndare i varje rond och jag fick bland annat möta en ung kille som jag höll som nyfödd bebis.. märklig känsla! Han gör bra ifrån sig! Min sista rond var mot Brutal-Håkan. Killen är ett fysmonster utan dess like, lång, snäll men jävligt scary ändå 😉 . Spark-sparring. Han "lattjar" lite och det är typ "survival-mode" för mig 😂Reality check, big time. 🙄 Jag behövde den men den gjorde ont, både fysiskt och mentalt. 😘

Avslutande fyscirkel fullbordade lördagsförmiddagen och jag börjar känna att kroppen svarar bättre, jag är inte precis död efter 20 situps, jag har bra återhämtning. I am on my way back! YEAH! 💪🏻 💪🏻 💪🏻


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina