lördag 6 januari 2018

4:4 Thaiboxare på rymmen! #gjuterietcrossfit

Jag måste börja klara av att motivera mig för lite egen tränng igen, när vardagen kommer så vet jag ju att passen ofta passar dåligt med dom tider jag kan träna. Som ett steg på vägen övertalade jag Daniel från thaiboxningen att följa med mig idag!

Som komplement till thaiboxning behöver vi köra mycket rygg och ben och jag tycker själv att frivändning är en rolig och bra övning så jag körde det idag. Jag har varit lite återhållsam att köra övningar där jag har ett pers, för att inte trycka upp i fejset på mig själv hur mycket styrka jag har tappat, jag var lite kaxig och tänkte att så farligt kan det väl inte vara. Det var det. Fick inte upp 37,5 (pers på 40). Så jag körde mina 3*5 på 35 kilo. Det känner jag mig nöjd med, fick några fail och fick vila lite extra men i det stora hela är det ett okej resultat tycker jag. Med lite mer teknik och mindre vilja får jag snart upp 40 igen. Det är jag säker på! 2 andra bra skivstångsövningar är smal omvänd rodd och hakdrag så vi körde dom också.

En av dom allra bästa sakerna med gjuteriet är kamratskapen och viljan att hjälpa till! Jag hade glömt mina skor, jag får låna ett par av Therese! När vi gör frivändningar och jag inte är tillräckligt kompetent för att visa Daniel så kommer Mikaela och gör en insats. Det är det som är så skönt, det finns alltid nån som är villig att hjälpa till. (Även Henke kom med tekniktips från kanten, mitt i sin egen wod! ) Pepp och glada tillrop från alla kanter. Älskar det. Älskar Gjuteriet!

Sedan tänkte jag att "vi kör Seven, den är kul, ja det blir roligt" . Den är jävlig. Jävligt jävlig. Även skalad. Varv fem tänker jag "vems idiotiska idé var det här?" - eh... FUCK det var ju min.....

Well well, cykelställ, min och Daniels skalade Seven bestod av (mina vikter):

  • DB sholderpress (8kg)
  • MB thruster (9 kg)
  • Knee to Elbow (waist)
  • Deadlift (45kg)
  • Burpees
  • KB-sving (16 kg)
  • Pullups (jumping)
Seven är alltså 7 reps per övning, 7 varv "for time". Vi tog inte exakt men runt 30 minuter tog det. 

Efteråt var vi trötta och glada!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina