måndag 26 november 2018

48:1 Om att vara för sent ute...

Fick ett infall, kollade boxens programmering och ... va fasen... det där skulle jag ju fixa med bara lite anpassning tänkte jag, kollade kalendern... tomt.. kollade bokningssajten.. FULLT! Men jag låter mig inte nedslås så jag åkte dit i förhoppning om att nån stackare får förhinder i sista stund så jag kan knipa platsen men inte då.. men det braiga var att jag träffade Emelie som jag inte sett på evigheter!

En svala gör ingen sommar och en fluga ingen förnär och ett missat pass är inte hela världen det heller så, in i boxen med mig, sura några minuter. Filosofera om jag ska köra ren rehab eller nåt slags woddish, kolla på när starka gänget briljerar och... Det fick bli woddish idag. Var ju duktig elev i går och rehabbade så, min tur idag!

Jag försöker vara vettig när jag sätter ihop övningar och tänka på vad jag behöver träna utan att för den skull överbelasta eller göra no-no-övningar som hopp eller djupa böj eller vikt med fart ovanför huvudet... så.

21-15-9
DB- HPC  2x10 kg (typ frivändning med en hantel i varje hand)
KB-Swing 16 kg
Goblet squat 12 kg (knäböj med kettlebell i famnen)
Boxstep liggande låda
T-2-KB (typ som toes-to-bar men liggande på golvet)

Toes-to-kettlebell gjorde jag långsamt och kontrollerat med mycket broms på vägen ner... dvs excentriskt... finns nog risk för träningsvärk from hell från den.... Det blir skönt! Påminn mig att jag sa det... 😜

Tog mig nog en typ 20-25 minuter blev lite andfådd och lite lite svettig, sen funderade jag på om jag skulle göra något mer, men nä. Det fick vara bra så. Natti natti boxen och hem och relalalaxa istället!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina