tisdag 20 november 2018

47:1 Om att ro den där fan i land...

Jag har i långa stunder av mitt liv levt med devisen "om man tagit fan i båten får man ro han i land" - ibland har det varit en bra taktik, ibland en riktigt jävla dålig taktik. För ibland måste man faktiskt kasta fan överbord och göra något annat.

En klok väns mormor har kommit med klokskapen "Man kan alltid fatta nya beslut".  Så enkelt. Så brilliant i sin enkelhet. Så självklart. Så, kasta fan överbord, fatta ett nytt beslut och kör! Jag måste bli mycket bättre på det här. I hela livet och i min träning!

När jag behöver ha tålamod med saker som kanske inte är så självvalda, ja då är hela "ro fan i land"-grejen bra för mig. Som nu. jag har sagt att jag skulle ge mig 3 månaders rehab så då ska jag göra det, även om den kanske ändrar lite form nu på slutet. Men det hjälper mig att avstå från att göra dumheter som Sumo Deadlift High Pulls 😏 (Breda marklyft med hakdrag på svenska) där det faktiskt finns en överhängande risk att jag med min dåliga kroppskontroll roterar fram axlarna och gör precis tvärtom mot vad jag ska. 😳 Så jag gjorde inte det utan jag bestämde mig för att ro på ett annat sätt 😋 på roddmaskinen!

När jag kom idag var både parkering och box full! Härligt med massa folk - liiiite trångt om utrymme men det är det fantastiska med crossfit, vi samsas pratar med varandra och hittar lösningar. Läser i en del gymforum på Facebook och blir så tacksam över att jag inte hänger på vanliga gym där "gymetikett" verkar vara ett hett topic, får man låna grejor, får man paxa grejor, får man stå här och göra så där. Herregud.... Palla liksom.

Nåväl, jag gjorde lite axelrehab som uppvärmning och sedan en snabb wodd innan jag rushade hem och lagade mat åt kidsen.

3 RFT (glömde kolla tiden så har ingen aning... )
400 meter row
21 Kb-swing
12 goblet squat

Hade 12 kg kettlebell för jag trodde jag skulle kunna göra den unbroken då... det kunde jag inte... men jag kunde faktiskt hålla 2.10 tempo på 400 meter. Alltid nåt att glädjas åt 😉





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina