lördag 3 november 2018

44:1 Rehab #21 Om när man tror att man kan mer än man kan och blir fett avslöjad av sin film...

Först ska jag ger er ett axplock av löjliga bortförklaringar till varför detta (lördag!) är veckans första pass... 
Måndag: Barnen hade träning, det var kallt i ishallen. Jag orkade inte köra fram och tillbaka.
Tisdag: Jag kände mig ur "form" och var ledsen och trött. På kvällen. På dagen gjorde jag typ allt utom att åka och träna.. trots att nätverket på jobbet var nere... Kan ju göra det i morgon tänkte jag.
Onsdag. Gårdagens imorgon. Inget nätverk. Hade "jättemycket" annat att ta mig för och skulle bara tills klockan var lunch och vi skulle åka till Liseberg... 
Torsdag: Fortfarande inget nätverk på jobbet men ett möte jag kunde genomföra, sedan åkte jag och hämtade en bil och passade på att träffa en kompis i Örkeljunga... "för det är också viktigt" *harkel*
Fredag: Halloween-disco i ishallen, jag var ledig hela dagen men på något sätt "hann" jag aldrig träna... och sen var det för sent och max-måltiden låg för tung i magen... 

Men idag. Lördag. Sket sig min ursäkt "jag har ingen bil" för bilkillen lämnade tillbaka den "jättetidigt" så jag hade liksom inga ursäkter kvar... 

Jag började med mina 17 nyanser av gummibandsövningar... en av dem, den hederliga "musslan" finns på min insta... eller mest är det min "set-vila" (för min fysio säger att jag måste göra en sida i taget... sjukt ineffektivt... )



Sen körde jag en liten cirkel-variant av mina andra rehab-övningar, eller några av dem. Och jag filmade och jag bara... MEN FÖR HELVETE SLUTA GÖRA SAMMA FEL HELA TIDEN. Det är helt uppenbart att jag inte klarar av att träna utan att ha en coach som står och petar på mig. Kan man verkligen ha så sjukt dålig kroppsuppfattning? Jag måste med andra ord skaffa mig en rik "andra äkta make" - nån spekulant? Dessutom tänkte ju jag att 10 kg i varje hand på utfallssteg var en baggis... jomensåatt... jag lägger upp filmen med skämskudden för ansiktet. Så får ni se med egna ögon hur eländet det är....  (10 smala armhävningar, dubbla gula gummiband, 10 goblet squat 10 kg, 10 db-rodd 2x10 kg, 10 utfall 2x10 kg, 10 latsdrag, 10 marklyft 45 kg, 3 varv)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina