lördag 24 november 2018

47:2 En liten men naggade god woddajävel som lördagsfys!

Jodå. Jag har tränat. Eller... alltså jag har varit på gjuteriet och jag blev lite andfådd och lite svett så det räknas va? Även om den effektiva pulshöjande tiden bara var 15,40 idag...

På helgerna - och när jag jobbar hemma i ärlighetens namn - så har jag lite svårt att komma ihåg att äta. Så, halvvägs in i wodden idag tänker jag att det här är ju orimligt tungt och varför är jag så yr? Eh... Jo serru fröken du har inte ätit lunch... och då var klockan fyra... jomensåatt. Så när jag var klar så åkte jag och handlade istället. Och åt en banan. Sådärja. Lunch klart!

Jag körde idag

3 RFT (15,40)
50 air squats
14 ring row
10 HPC (25 kg)



Sedan har en kär och nära vän bett mig om en kroppsvikts-wod att göra på 10 minuter och som kan göras "överallt" så då satte jag ihop det här:

10 min AMRAP
2 Burpees + en extra armhävning i bottenläget
4 Squat med korsvis benuppdrag
6 Hip thrusters / gluteus bridge
8 Lounges
10 V-ups / Tuck-ups
12 Mountain Climber

Så länge inte underlaget är ren lera tänker jag att den går att köra varsomhelst. Såklart ville min vän ha en instruktionsvideo 😏😂 så då fick jag väl fixa det. Och ärligt, gör inte så fel som jag gör, gör rätt istället 😎 det finns andra som är bättre än mig på att visa korrekt teknik, men ni får en uppfattning i alla fall 😜




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina