lördag 17 november 2018

46:3 Om att förflytta sig från rehabträsk till wod-himlen!

Jag har en app som heter Wod-roulette, asbra inspiration, den innehåller förutom alla benchmark-woddarna också lite annat smått och gott och den har både lite enklare och lite mer utmanande woddar i den hittade jag nåt som ju faktiskt innehöll 2 av mina rehabövningar, kanske i ett litet annat format men ändå ;-) nästan rätt tänkte jag!

Var hos Frölundaortopeden och doktor Carl i fredags. Han är lite rolig han. Tydligen visar min menisk inga "ålderstecken", med andra ord man kan inte tro att jag är så gammal som jag är om man tittar på min menisk. 😂 Påminner mig om ett liknande samtal jag hade om mina äggstockar med min gynekolog.... 😂😂 Han var nöjd med sitt jobb, att jag har ont får jag "kanske leva med", rörligheten rimlig och ingen svullnad, det kan fortfarande bli lite bättre dom närmsta månaderna. Men bäst av allt är... JAG KAN PROVA THAIBOXNING! 😍😍😍

Tillbaka till dagens pass.  Jag tänker att jag ska försöka att inte hoppa över dom där inåt- och utåtrotationerna, Gustaf tjatade ju rätt mycket om dom och Mårten tycker också att dom är viktiga så ;-) Jag gjorde också lite väggänglar och lite pilbågar, fokus på axelrehab idag sen fick jag gå direkt till väsentligheterna för lillebror satt i repan och hade för lite batteri på ipaden (=väldigt otålig).

Dagens Wod
5 Rounds

AMRAP 3 min
3 PowerCleans 35 kg (rx 43 kg)
6 push ups (lila gummiband, skulle ju göra dom fort så ville inte chansa med mindre)
9 air squats

Rest 1 minute between rounds.

Jag gjorde nästan exakt 3 varv i varje amrap, så totalt 15 varv vilket då ger totalt 45 PC, 90 pushups och 135 air squats. Fick ihop lite puls, lite lagom faktiskt för just idag faktiskt.

Så istället för rehabträsk blev det lite wod-himmel och veckans tredje pass avklarat redan på lördagen! Hejja mig!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina