lördag 10 november 2018

45:2 Fuck Rehab - Hej väggen! (fast lite rehab blev det.. såå Rehab #23)

Jag behöver börja göra något annat, jag behöver framförallt börja jobba tillbaka lite kondis fick en riktig käftsmäll i den kategorin förra veckan 😳 så idag tänkte jag att jag gör lite rehab, sen gör jag en woddajävel som i alla fall är i närheten av några av mina rehabövningar och så KÖR jag bara. Jag pallar inte att bara göra långsamma kontrollerade och särskilt utvalda övningar. Dom är ju iofs inte "tråkiga" men det blir ju det när man ska göra det sådär "ordentligt" liksom. Som att jag inte får vara med och leka på riktigt.

Och JAAAAA som jag har längtat efter det där pirret i musklerna, hettan i huden, det bultande hjärtat, tunnelseendet. Allt det som min kropp behöver för att må bra. Endorfinerna. Men JÄKLAR så tungt det var. Och ja, konditionen är USEL. Men nu har jag ett benchmark.

20 min AMRAP
5 Ringrodd
10 wallballs
15 KB-swing

Vågade inte ta mer än 3 kg boll och ärligt, det räckte 😱, 16 kg kb till svingarna. Isa var gullig och kontrollerade och korrigerade min ringrodd, den gjorde jag inte "på gränsen" utan med kontroll, behövde ju andas nånstans liksom 😜

Jag gjorde 10 varv och hade några få sekunder till godo. Jag ska göra fler nästa gång. Punkt.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina