söndag 25 november 2018

47:3 Rehab #27 Om att utmana och testa gränser

Hej tappra bloggläsare, skönt att se att ni är några som fortfarande är med mig 🙌! Idag var jag på ett sånt där "okej jag gör så många jag orkar"-humör, dvs utan nån som skriker på mig så hade vad jag än gjorde blivit halvdant så, då fick det bli ett rehabpass istället!

Det var inte jätteroligt men det blev gjort. Mission completed! (Ringarna under ögonen har inget med träningen att göra, dom är resultat av nattsuddande med god vän... 😜)


Jag körde inåt- och utåtrotationer, utfall med grönt gummiband som motstånd, musslan, väggänglar, latsdrag, armhävningar, enbensmark.

Jag körde idag armhävningar på knän, betydligt färre än vanligt såklart men jag ville verkligen känna att jag har rätt teknik nu. Provade också några smala på fötter, kan ta mig upp någon enstaka gång från liggande och nästan bromsa mig ner men inte komma upp direkt igen. Breda armhävningar gjorde jag faktiskt fem på fötter idag. DET kändes fan som en gigantisk seger! Heja mig liksom!

Så, coaches, what say you, tillräcklig kontroll?

Sen försökte jag mig också på en toes-to-bar men nope, jag får fan inte upp fötterna. SKIT OCKSÅ. Jag är rörligare, jag är starkare och ändå inte? Nåt är inte rätt, får be om hjälp.

Lite magutmaningar, nä, det var int roligt idag, jag slutade med det.

Sedan tänkte jag "undras om mina axlar nu är såpass rörliga att jag faktiskt kan göra en OH-squat"? Bara ett sätt att veta... TESTA! Så jag hämtade teknikstången (10 kg) och började med att bara hålla den över huvudet. Det gick. Sedan koncentrerade jag mig på att låsa axlarna, dra in svansen och så ner i en squat. Jag gjorde tre, den vänstra axeln ger efter lite så stången lutar åt det hållet. Vilade och provade igen men då var det nog slut på krut i tanten för det gick inte. MEN ärligt talat så var det inte så längesedan som jag inte alls kunde hålla den stången över huvudet. Jag kunde inte ens ha armarna rakt upp i luften så... Det går framåt. Inte tillräckligt fort för fröken "jag har inget tålamod" men ändå. Framåt.

Nu ska jag ägna resten av kvällen åt Greys Anatomy. Jag har sett nån halv säsong här och var men inte hela från början så jag har börjat från början och har 14 härliga säsonger att plöja igenom julveckan, det blir fab!


2 kommentarer:

  1. Nu är jag ingen bra måttstock, men jag klarar typ tre på fötterna. Breda alltså. Smala? Tja typ en halv 😂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jämförelse med andra går ju inte. Jag har kunnat göra 14-18 breda men som Mickis påpekade att då med fel teknik och fel muskler, nu kommer jag snabbare att kunna göra fler när Jag väl lärt kroppen vilka muskler den ska använda !

      Radera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina