söndag 11 november 2018

45:3 Rehab #24 - halvvägs! Firade det med ett asdåligt tempo på 1000 meter rodd :-D

Planen jag fick var ju 12 veckors rehab med 4 pass per vecka. Det är 48 pass det. Idag har jag gjort 24 av dom. Så nu är det nerförsbacke eller? 😏

Helt klart är det ÄNNU tråkigare när man är ensam i boxen, även om det som igår bara var superatleter som körde sina egna pass så känns det ändå liiiite mindre patetiskt än som idag, att vara solo... det är lite svårare att uppbringa motivation då. Å andra sidan kan man ju gråta ifred... 😳

Gårdagens pass känns i kroppen. På ett bra sätt. På ett sätt jag känner igen och som bekräftar att jag gjorde nåt bra, att man kropp fick en utmaning igår. Idag tänkte jag vara duktig elev och köra rehab "på riktigt" 😜😜 vad nu det är... men jag varierade utfallen till med gummiband och jag körde enbensmark med 12 kg kettlebell och benindrag med höftlyft på pilatesboll. Och så inåt- och utåtrotationer då.

Sen fick det bli lite rodd. Och ärligt. Mitt första roddäventyr med PT-Gustaf för vääääldigt länge sen gav en tid på 5.08 som jag sedan någon månad senare hade förbättrat till 4.42... sätter ju dagens konditionsnivå i lite perspektiv. Det var alltså 85 kilo tunga Marina som gjorde det. Jag tror iofs säkert att jag var tröttare då än idag. Men fan alltså. Det här med skador är ett jävla miffo alltså.

5 minuter på 1000 meter. Om nån hade skrikigt på mig kanske jag hade klarat 4.30. Kanske. Och då tycker jag ju att jag har mycket bättre rodd-teknik nu... Men ja lyckades i alla fall skrapa ihop några svettdroppar och ta en crazy bild åt er... 😱😀




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina