söndag 28 oktober 2018

43:3 Rehab #20 Trollade fram en liten "Rehab"-wod ;-)

Ja, alltså, jag hoppade över ett pass, inte för att jag har haft ont i knät eller så, nej då.. 🙄 *harkel*  Idag efter att barnens alla träningar var avklarade var det min tur så jag svidade om till ännu en rehab-outfit (passar på att slita ut mina lite sämre tajts... ) och tjoff iväg med mig bara.

Två starka herrar stod för underhållningen i boxen idag, det är bra, känner mig lite mindre ensam och ynklig då. 😜

Jag försöker göra nåt lite kuligare av mina rehab-övningar så idag satte jag ihop en liten Rehab-wod men först uppvärmning och jäklar så kallt det var i boxen idag och jo, ryggen var bra stel och trött så det krävdes lite extra "uppmuntran" innan jag kände mig redo idag. Hängande skulderbladsaktivering och ut- och inåtrotationer ingår liksom i "uppvärmningen" tänker jag.

Sedan en liten woddjävel .. eller nä.... men vi kan väl låtsas? (Jag ska ju alltså inte direkt få hög puls när jag gör övningarna eftersom jag ska göra dem kontrollerat och lugnt... ja ni hör ju... låter det som mig? 😂😨)

3 varv
10 pushups
10 Goblet squat 8 kg
10 omvänd rodd 22.4 kg
10 OH lunges 10 kg
10 latsdrag
10 benindrag pilatesboll

Sedan studsade jag lite boll och avslutade med 3x10 musslan. #försnyggarumpan

Väl hemma firade jag detta jubileumspass med en Nocco Juläpple... JÄKLAR så god den var! MUMS!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina