lördag 6 oktober 2018

40:1 Rehab #15 - om att äntligen få klova en stång igen!

Ibland kommer livet rusande i tvåhundraförti och med alldeles för många timmar i bil senaste tiden så var knät inte särskilt glatt, hellweek på jobbet (en till coming up) gjorde inte saken bättre vilket gör att det nu är 10 dagar sedan jag var på gjuteriet. Inte bra. Men så blir det. Till den veckan blev det också väldigt dåligt med kosten, när man jobbar 12 timmar om dygnet och pendlar 3 så finns inte så mycket tid och ork över till annat än yoggi... Men lunch har jag ätit i alla fall!

Var hos fysio-Anna i torsdags. Hon är fan grym. Önskar jag hade råd och möjlighet att få den hjälpen regelbundet! Hon tittade på mina benspark som jag känt mig osäker på, jag har svårt att hålla rätt hållning och blir ofta trött på konstiga ställen. Hon justerade mitt knä lite och sen såg det bra ut. Magi!

Idag struntade jag i att jobba, kommer få äta upp det fett senare men YOLO eller nåt ;) så jag hade gott om tid på mig att köra igenom mitt pass. Lätt justerat. På slutet. Japp. Ni ser rätt en skivstång MED vikter! Känslan när jag äntligen får klova en stånd igen alltså, om än med bebisvikter för marklyft... men det är en stång med vikter!

Så mitt rehabpass idag avslutade jag med en 5*10 av Marklyft (45 kg) KB-sving (12 kg) och situps. Bara det pyttelilla gjorde att mitt humör steg från minus hundrafemti till minus hundratjugo. Så. Jävla. Skönt. Fan vad jag behöver det här alltså!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina