torsdag 25 oktober 2018

43:2 Rehab #19 - FUCK REHAB - and do DEADLIFTS! #pb95

Efter tisdagens totala genomklappning så hade jag inte så höga förväntningar på dagens pass. Men jag hade suttit i soffan med datorn i knät sedan 8 på morgonen så jag behövde "röra på mig" i vilket fall så..

Körde igenom mitt rehab med lite småjusteringar, typ jag tog 4 övningar och gjorde en liten typ wod av dem. Blir alla fall lite roligare än att bara supersetta.

Först, hoppa upp och hänga UTAN att börja gunga och JA det tar sig faktiskt. Har dålig grepputhållighet dock men men.  Sedan utåt och inåtrotationer med gummiband.

Därefter
2x10 breda armhävningar gult gummiband
2x10 smala armhävningar med gult+rött gummiband
3x10 goblet squat med 8 kg.

Sedan gjorde jag en liten cirkel. 3 varv
10 benspark i gummiband (4 håll)
10 skivstångsrodd (22.5 kg)
10 OH lunges (10kg)
10 höftlyft mot låda

Och så lite studsa boll, musslan, stakdrag i gummiband (tjocka röda), pilbåge, väggänglar och ja, tjofs.

Sen. Sen skulle jag göra marklyft och då vaknade pippi långstrump och tänkte FUCK REHAB jag ska fan se hur mycket jag kan ta. Så jag lastade på 65 kilo och gjorde 3 reps. Nemas problemas. 75 kilo, 3 reps. easy peasy. 80 kilo, 3 reps, började bli tyngre men fortfarande inga problem alls. 85 kilo, 2 reps, tungt men inte omöjligt! 90 kilo 1 rep. Kanske inte guldteknik men va fan pers är 91 kilo ju. Sen var det ju bara en ökning kvar. 95 kilo, pers med 4 kilo. Jag tänkte att så "lätt" som 90 kändes så ska den ju fan bara upp och JAAAAAAA faktiskt utan tvekan men seg, UPP kom den och klockan fick pingla och YES!

Så. I morgon har jag helt säkert lite ömhet i ländryggen men det var det fan värt. Sådetså.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina