måndag 14 augusti 2017

If there is will there is a way! Marklyfts-måndag is back!

Då kör vi ett stresstest av min nya vardag då 😬. Lämnar parkeringen i Göteborg 16.20, hämtar lillebror 17.25, åker till barnens pappa för att hämta hjälmar som visst redan var lämnade, åker tillbaka till skolan för att hämta en glömd keps som visst låg i ryggsäcken 😝, åker hem, halsar en kaffe (för liiiiite kaffe på jobbet!!!), äter en frukt samtidigt som jag instruerar barnen om vad jag vill att dom gör medans jag är borta, på med träningskläder, kollar klockan 17,51 - hejja jag hinner! Anläder i boxen 17,56 och får på mig skorna och YES!

Coach Jens hade skrivit MARKLYFT på tavaln, gissa vem som var lyckligast i den boxen idag? Yes, yours truly! 😍😍😍


Men först en liten teamövning som uppvärmning, 5 wallballs, 5 burpees, 6 utfall - 3 varv. Min partner ville ha en 6 kg boll och jag tänkte först köra 3 men så insåg jag att det ju bara är 15 totalt och ärligt, nu är det dags att släppa bebisvikterna så jag körde med 6 kg bollen. 

Därefter 5x5 marklyft med 75-80% av 1rm så jag började på 60 kilo och testade dagsformen och det kändes helt okej så jag la på 70 som är 78% av mitt 1 rm. Det var precis lagom idag, tungt som hell men görbart. Insåg dock efter första set att jag glömt fila mina valkar så jag fick snabbt hoppa in i lilla boxen och låna lite tejp av Henke&Bella - TACK - ni räddade mina händer! 

Sista planerade delen idag var en Wod med 5 (lättare) marklyft och 10 burpees, 5 varv. Jag förvånade mig själv genom att genomföra den på under 6 minuter. Jag gjorde dessutom 10 burpees i sträck alla varv utom 4... WHUT? 



Dags för efterrätt! och idag blev det en tabata-omgång med situps och sedan en kb-marklyft-farmers-walk-grej där jag kom till 8 på 3 minuter med 16 kilo i varje hand. Det var tungt som f-n i axlarna men jag gjorde det. Jag är stark. YES! 

Sjukt bra, roligt, varierat och peppigt pass, bug, bock och tack till Coach Jens! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina