tisdag 1 augusti 2017

Marina testar: utomhusträning i sand

Jo, alltså jag har ju fått sand som rehabträning, men jag tror kanske inte det var riktigt i den här versionen som menades 😜 Bi har ju tjatat på mig om att hänga med på utomhuspassen och jag har envetet avböjt. Jag vill boxas, annars kan jag lika gärna hänga i crossfit-boxen. Men idag tänkte jag att det var ju fint väder (när jag tänkte alltså, inte när vi väl skulle träna... såklart 😏) så jag kan ju åka ner en timme tidigare och sola och det blir ju bra. Hm. Jag och Anna satt invirade i handdukar och frös i väntan på att passet skulle starta. #detblirintealltidsommantänktsig.


Det är faktiskt inte okej att ni sticker innan jag har fotat ;-) Dom här kidnappade jag i alla fall! 


Sedan kom Bi med ett gäng pryttlar i famnen, flagga, koner, rep (!!) och så fick vi springa jäääääätelångt runt en livboj och tillbaka... halvvägs åt ena hållet så kommer jag ihåg hur mycket jag verkligen avskyr att springa. Och då var det mest nån slags jogginglunk vi sysslade med. Jomensåatt. 😏 Sedan fick vi springa lite intervaller i olika slag innan vi fick liiite thaiträning med markerade slag och sparkar. Och fällningar. (jag undrar jag, om inte revbenet fick sig en smäll igen). Jag gillar inte fällningar, det är väldigt lätt att man faller konstigt även om vi gör det extremt kontrollerat så lyckades jag ändå tappa luften totalt och fick ligga och hosta en bra stund innan jag fick luft igen.

Well, sedan lite mer fys, upp och ner i sanddynerna. Och jo, det blev droppen för min vrist, AJ SOM FAN. Så jag gjorde 3 av 10 rundor. Det räckte iofs i vilket fall, kroppen är rejält trött nu... Sedan avslutade vi med dragkamp, jag var med i ett heat men det gjorde för jävla ont så Bi fick byta med mig i andra heat-et. Det är inte värt det.

Så. Passet får 3 skräninga fiskmåsar av 5 ;)  Helt okej, men jag föredrar helt klart pass där man inte behöver borsta sand från onämnbara ställen på kroppen.... 😁

Nu har jag varit förnuftig och bokat av mitt pass i morgon. Restday it will be!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina