torsdag 17 augusti 2017

100 f-ing burpees och nära nog 100 frivändningar - med klockringning!

Åh maj gådd säger jag bara. Coach Mickis höll i kritan och ritade upp ett grymt bra pass på tavlan. Grymt bra. Grymt tungt. Men när det är klart då är man ju bara sååååå lycklig! Och suddig 😂


Nu vill du såklart veta vad vi gjorde för att uppnå den nivån av total lycka som du ser i bilden! Så här:


Och för er som ännu inte läser flytande crossfittiska så betyder det att efter att ha värmt upp och stretchat lite körde ett pass i två delar där den första är mer teknikfokuserad och den andra mer cardioish.

EMOM - every minute on the minute betyder att man börjar ett set varje hel minut, den tid som finns efter repsen till  nästa minut är vila.

Så, vi körde alltså "power clean" som är frivändning helt enkelt (från golvet, från stående kallas hang power clean), reps per set: 8,8,6,6,4,4,2,2,1,1 Min plan var att sluta på 35 så jag började på 25 och tänkte att jag kör 30 från 4 och 35 på 1-orna. Men dom första 8 var så löjligt lätta att jag la på 30 redan där och sedan 35 på 4-orna. då var jag ju tvungen att öka till 2-orna 😂 så då åkte 40 på. "hur jävla svårt kan det vara" liksom? Jo, rätt svårt. Mina första 3 försök failade så jag har inga godkända 2-reps-set. Filosoferade lite och sa till mig själv att ska du persa Marina får du f-n se till att ha koll på tekniken annars får du aldrig upp den. Så med fokus på magstödet att få fart upp och komma tillräckligt djupt under så jäklar kom den upp! Så ring i persklockan och LYCKA. Den var lite vinglig dock så jag ville gärna göra en snyggar och nr 2 åkte upp mycket bättre. Där ser man vad lite självförtroende spelar roll!

Sedan var det dags för B-delen av passet. Där stod det först 5 burpees men coachen tyckte det gick alldeles för fort så hon ändrade till 10 ;-)  och vi skulle göra 10 varv... Ja, det gick upp för mig, långsamt, men ändå, att det blir 100 f-ing burpees det. Och inga fuskburpees, hela vägen ner, hela vägen  upp. 😬 EOMOM - Every other minute on the minute. Man startar alltså ett nytt varv varannan minut. Tiden mellan att varvet är slut och nästa ska börja är vila.

Mina front squat var alla #norep om vi ska vara ärliga men om inte cleans-en skulle bli "kast med liten skivstång" så var jag tvungen att ha 25 kilo på och det klarar inte foten med vikten framför.

Det var sjukt jobbigt. sjukt. Tack Eva för drickan, den gav mig den där lilla extra energin jag behövde. Varv 7 och framåt var en ren uppvisning i viljestyrka med illamåendet hängandes som ett moln över mig. Varv 8 var det svårt att andas. Varv 9 minns jag nästan ingenting av och varv 10 gjorde jag uppenbarligen men hur, det vet jag inte. Ett par minuter efter avslutat pass har jag 175 i puls. Idag fick kroppen bekänna färg, och det gjorde den. Och efteråt känns det så enormt fantastiskt bra och endorfinlyckan sprider i kroppen and all is very very good!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina