söndag 6 augusti 2017

Hero-Wod "KREBBS" för att hedra omkomna polismannen 💙 Per Nattvide f Krebbs 💙

Idag hedrade vi den i tjänsten omkomna polismannen Per Nattvide f. Krebbs. Hans kollega har gjort en wod till hans minne och självklart ville vi då hedra honom genom att köra den. Så Coach Oskar stod för taktpinnen och vi andra slet tills vi tog slut, eller var färdiga.

"Polisinspektör Per Nattvide, f. Krebbs förolyckades när han i tjänsten jagade beväpnade rånare 2017-07-23.
Krebbs var under lång tid yttre befäl på Hisingen. Passet bygger på radioanropet för yttre befäl Hisingen, 51-9160, Hisingen gick tidigare under namnet vaktdistrikt 6.
4 kilometer motsvarar "Ramberget runt" dvs avståndet från polisstationen på Vågmästareplatsen upp på Ramberget och tillbaka.
Pull-ups görs med fördel med "butterfly-teknik" för att hedra Krebbs stora passion simning.
Krebbs var ett föredöme i att stötta och backa sina kollegor, därför delar man på träningen tillsammans med sin patrullkamrat. Dvs man delar repsen på två. Första delen genomförs var för sig. Löpningen är 2 km som man springer samtidigt, tillsammans.
Om man skulle göra den själv så delar man på allt. Dvs 3 varv och 2 km. (153 Pull-Ups, 273 Air squats, 180 Burpees, 2 K Run)
Allt görs med en viktväst som väger 10 eller 7 kg för damer som symboliserar polisens utrustning."

Jag var inte tillräckligt stark idag, och att göra det här passet med viktväst dessutom kräver verkligen sin man eller kvinna, det hade jag aldrig klarat. Otroligt tufft. 😰 Vi hade en timecap på 40 minuter och då hade jag och min teamkompis gjort 4 varv. Då hade jag varit seriöst illamående i 10 minuter och hela jag skakade. Hur gärna jag än hade velat göra klart så måste jag också inse och lyssna på min kropp. Idag var det slut där. Jag får göra mina två återstående varv en annan dag. För till skillnad från "Konstapel Krebbs" så har jag förhoppningsvis en annan dag att göra den på.



Passet ser ut så här:


Alltså, team om 2, 6 varv:
51 pullups
91 air squats
60 burpees

Därefter 2 km löpning.

Min teamkompis Marie-Louise var otroligt stark och tog mer än sin halva av passet, jag kan alltså inte på något sätt ta åt mig äran av 120 burpees, vill bara säga det. Men jag kanske gjorde 100? Jag gjorde 10 air squats åt gången, Marie-Louise 15, pull-upsen skalade jag till jumping så där gjorde jag 7-10 stycken och min team mate gjorde 5 starka kipping åt gången. IMPONERANDE! 

Jag ska göra färdigt, och jag ska till och med springa dom där 2 kilometrarna, för du har rätt Therese, det är en hero-wod den gör man klart. Jag behöver bara pausa lite först. 💙💙💙 

2 kommentarer:

  1. Avskyr den där känslan av illamående för att kroppen gett upp, det är inte ens gött efteråt 😔 Men HEJJA dej som körde på ändå!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, den är inte go Avasaknaden av leende på bilden är inte bara av stundens allvar om varför vi tränade, illamåendet bidrog en hel del också...

      Radera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina