söndag 20 augusti 2017

Om en usel dagsform och en väldigt tung skivstång

I torsdags gjorde jag 8 powercleans med 25 kilo och dom kändes så lätta att jag ökade till 30 direkt. Idag körde Eva och jag teamwod och vi skulle göra 10 hang power cleans (och lite mer men ändå) så jag tänkte att 25 kilo blir nog bra. Men herregjävlar va tungt det var! Visst, jag är svagare på morgonen, visst jag hade sovit lite dåligt, visst det är olika olika dagar. Men jag undrade på riktigt om någon hade preppat stången för den kändes som om den vägde 10 kilo mer! 

Men trots att passet var helt sjukt tungt (tyckte vi båda, vilket väl på nåt sätt var tur tänker jag) så tog vi ju oss igenom det till slut och kolla så glada vi var då!


Coach idag var Therese och passet var ett "Gerry"-pass ;-) Det var 3 delar med AMRAP på 9 minuter. Men med den lilla twisten att den som inte gjorde övningarna "vilade" med kettlebellsvingar... :-o  


Team om 2, 9 min AMRAP per del, KB-sving i "vilan"
a) 10 hang PC, 7 Thrusters, 5 pushpressar
b) 10 burpee box jump, 7 pushups, 5 pullups
c) 10 wallballs, 7 T2B, 5 situps

Veckans tyngsta skivstång i del a) då ... dessutom seriös kramp i underarmarna (den var ju inte ens TUNG! ), och inget gick lätt minsann. Men genom kom vi, under mycket vrål och pustande. Del b) körde jag med grått gummiband på pullups, pushups på knä, boxen på lägsta. Det är nästan så att burpeesarna kändes som dagens lätta övning... då har det gått långt alltså...  Vi hade en 3 kg boll i wallballs och jag jag gjord knee-raises för skulle jag göra 7 T2B hade Eva fått göra KB-svingar i 9 minuter :-D 

Alla pass går verkligen inte som på räls och detta var ett sånt grispass som jag fick slita mig igenom. Men så är det ibland! Veckan som kommer blir det svårt för mig att passa in grupp-pass .. det är jag lite tjurig över, men boxning ska jag nog lyckas med i alla fall!  


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina