måndag 7 augusti 2017

Ännu ett tokroligt pass på Gjuteriet!

Nä, riktigt än tänker jag inte ge mig 😁 men snart så, nu börjar vristen bli väldigt trött och det krävs en hel del mental kraft att genomföra övningarna ändå, jag gör det i min takt på mitt sätt och till den gräns jag klarar. Glad och svettig blir jag ändå 😅



Lämnade en del av min hand på pullupsräcket i går, då är man inte helt sugen på typ hänga och skivstänger och sånt idag 😁 men det var exakt det som coach Gerry serverade oss idag 😜 #bithopochkomigendå

Vi började med lite teknikträning på hang power cleans (frivändning från stående), front squat och thrusters. Dom två sistnämnda är två övningar som är riktigt jobbiga för min fot och jag kunde inte göra så många reps som vi skulle för jag tappar liksom kraften i foten, den viker inåt och därifrån tappar jag balansen helt.

Men förutom det var det inte direkt några andra övningar idag som var helt omöjliga för mig. Jag börjar till och med att gilla kettlebellsvingar, vem trodde det liksom? Det kanske finns hopp för burpees ändå? 😝

Passet:


A-delen vara alltså EMOM (every minute on the minute, dvs man börjar varje nytt sett på varje ny minut)
H PC (hang power cleans) 10 st x 3 min
F S (Front Squat) 10 x 3 min (jag klarade 5, 5, 7)
Thruster 5 st x 3 min (jag kunde göra 3 sedan var det kört)

Sedan i team om 2 där en vilar och en kör ett varv

7 minutes: 10 wallball, 7 boxjumps, 3 pullups
5 minutes: 6 K2E (knee to elbow, hängande),12  KB jerk
6 minutes: 10 KB-sving, burpees tills minuten är slut

Varierat, kul, utmanande, skalbart, I löv it!

Efteråt lite stretching i solen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina