lördag 12 augusti 2017

Om en invigning och en egen hero-WOD #therisingphoenix

Idag var det officiell invigning av Gjuteriets nya lokaler, dom gamla brann liksom ner, och efter den branden dök Fenix upp lite som en maskot för oss. Och nu har vi en egen hero-WOD som heter The Rising Phoenix. Känns stort. Och viktigt. Och mäktigt. Och rätt.

Att inte ge sig, att använda det man har, att ta hjälp av sina team-mates, att hela tiden återfinna sig själv och sin styrka och sin motivation, DET är ju vad Crossfit handlar om, för mig i alla fall ;-) Och det är just det Gjuteriet har gjort. Vi blev utan lokal, vi blev utan skivstänger och medicinbollar, men vi hade varandra och vi fixade det!

Så, idag körde vi då alltså vår teamWOD i vår nya lokal och jag hade med mig Simon (från boxningen) som gäst-teamkompis idag, SÅ ROLIGT att köra med dig Simon, jag hoppas verkligen att det inte var sista gången!


Passet då? Jomensåatt.


Vi hade en timecap på 25 minuter idag och på den tiden hann Simon och jag precis 5 varv. Det var inte Simon som sinkade om vi säger så 😏

17 pullups, där jag gjorde jumping och alltså tog lite fler, Simon gjorde strikta 💪. Cluster är en frivändning där man direkt går ner till en thruster. Det var ju såklart trångt som tusan idag så vi hade bara en stång per team så Simon fick den lätta uppgiften att göra den övningen med 30 kilo 😂 vilket var exakt vad jag klarade av att göra 2 på i 2 varv, sedan gjorde Simon 3 och jag 1. Men ärligt, 30 kilo thruster, med stång. Det är jäklar i mig riktigt bra för att vara mig och miffofoten! Burpees var med "broadjumps" dvs stillastående jämfota hopp, så en burpee hoppa 160 cm jämfotahopp, ny burpees. Repeat. Vi gjorde 3 i taget, Simon tog sitt teamansvar när jag blev för trött och gjorde några extra. Exakt så det ska vara! Den som är stark hjälper den som (just nu) är mindre stark. I like it!

Så, TACK Simon för sällskap och team-companionship. Tack Therese för coachning och för att du tillsammans med Eric och Jessica skapade den här wodden och TACK till alla ägare för att ni inte gav upp utan gav oss ett nytt hem!

💓 💓 💓 💓 💓 💓 💓 💓 💓


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina