onsdag 24 februari 2016

Thaiboxning med närkontakt - eller kramkalas om du så vill! Roligast denna månad, helt klart! #älskardet



Jag och Anna begav oss idag tillbaka till Nak Muay i Varberg för vårt andra träningspass i thaiboxning. Åh jösses så roligt! Houston we have a problem! Hur ska jag få ihop nåt slags pussel av vårt liv nu? Det HÄR vill jag ju inte släppa!

Först lite hopp-å-studs-uppvärmning, å sicken intervalljunkie jag är ;-) alltså stå och göra samma sak i 2 minuter är ju båååååring #haha #jagvetinteklok, Anna och jag tittade på varandra med uppgiven blick men byt övning nån gång dåååååå tänkte vi båda två :-D

Därefter var det dags att kramas lite, japp! Clinchträning. Kändes hur fånigt som helst måste jag säga. Och vi hade seriöst svårt att inte bara bryta ihop i en skrattattack, vilket kanske inte helt var meningen. Vi fick också göra clinch med knä i sidan efteråt.

Sedan va det teknikträning och idag delades vi upp i två grupper med en tränare i varje, det var toppenbra! Först sparkar med tränare Daniel. Jag började som mitshållare. Åkej, inte skönt nånstans eftersom mitsen - såklart - tryckte exakt på mina blåmärken från i måndags men bit ihop och #älskasmärtan bara ;-) Jag tyckte det gick bra, tränaren påpekade ungefär samma saker som Gustaf brukar göra, och det är ju bra att dom är överens tänker jag :-D Varför min häl växer fast i golvet vet jag inte men det gör den. Så hemläxa på det! Daniel förklarade också väldigt bra hur man ska tänka vart benen ska, det blev skillnad direkt! #tackochbock

Efter kickarna var det slagträning. Raka slag, uppercuts och hookar. Jag känner mig mycket mer trygg i slagen faktiskt, fick lite bakläxa på att jag visar mig för mycket så lite tajtare och lite mindre viftande armbågar. Fick ihop det på slutet och fick bra feedback av tränare Kalle!

Sist var det ett slags fyspass, inte jättetungt men efter en timmes annan träning var jag redan mör och ärligt så började min högeraxel gnälla lite #hejispåse, så förnuftigt hade varit att inte göra nåt axelbelastande alls då ;-) #inteettduggförnuftigidag

Avslutade med stretch, men jag körde faktiskt min egen stretchrutin idag, gillar den bättre :-D

Åkte hem och vi log från öra till öra båda två! Och så kan jag sätta check på ett rejält långt lågintensivt pass #görsomcoachensäger.

Summa kardemumma, ännu roligare än i måndags ett riktigt riktigt riktigt bra pass!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina