tisdag 2 februari 2016

PT-pass # 47 en hyfsat #dagensunderdrift rejäl genomkörare av hela kroppen #hängmöradochklar

Efter lite kollektivtrafikstrul så landade jag till sist på gymmet och började värma upp med lite löpning/gång. Kroppen kändes faktiskt lika seg som huvudet, i natt blev ytterligare en natt med lite taskig sömn eftersom vi hade hyfsat hårda vindar natten till tisdag vilket - som vanligt - resulterade i att båda barnen ville sova hos oss. Då är det trångt vill jag lova! Nåja, #noexcuses  eller hur? Bara att glömma det och kötta den bästa träningstimmen på hela veckan!

Idag började vi med lite core och idag hade jag bättre kontroll på ländryggen än igår så yey för det! Skönt att få börja med det också och få känna sig lite stark för en gångs skull! Sedan lite djupa armhävningar, och ärligt - hur jäkla svårt kan det vara!!! Jag HATAR att ligga där som en skalbagge på rygg och känna mig svag och tung och fet. #frustrerandeminstsagt. Vi byggde sedan på frustrationen lite till genom att träna rörlighet i ryggen, jag kommer ju betydligt längre ner men balansen är fortfarande ett problem. Jag surnade till. FAN. Jag vill ju kunna det här! Samarbeta då kroppen! Igen. Känner mig klumpig och hatar att jag har så förbaskat dålig kroppskontroll! #gaaahhh..

Well, glöm det och vidare mot assisted chins, där kände jag mig stark igen ;-) även om den sista excentriska mer var platt fall än nåt "håll emot", men va sjutton, alla dom andra var ju bra! Därefter smal rodd, älskar att min rygg är stark och att jag nu efter Dennis lilla "åtgärd" i går har ännu bättre kontakt med mina skuldror! Det börjar ju bli lite tradtion att vi också gör den där övningen jag inte älskar jättemycket (och som jag alltid råkar glömma när jag tränar själv #haha #avslöjad) - ländrygg. Men jag behöver det så bit ihop bara och #älskadenförbannadesmärtan. Sedan lite benpress på 100 och 140 kilo. Många repetitioner, typ en miljard, kändes det som i alla fall ;-)  #åkejöverdriverlite Tillbaka till funktionella ytan och utsida lår med mottryck #krampihöftböjaren underarmar #åmajgoddsåjävlatungt, baksida axel #brännersomeld och vader #ahhhhh

Återhämtningsmål, nedvarvning och stretch. 100% rätt idag! 


Cardioavslutningen blev lite intervaller på ski-erg, kroppen svarar inte riktigt hundra men 165 var pulsen uppe i alla fall. Och med tanke på hur trött och hur ont i huvudet jag har haft idag så tycker jag det var förbaskat bra gjort!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina