måndag 8 februari 2016

Det var attans så förkylt det ska vara nu då! #massavuxenpoäng

Jag tog ett moget och vuxet beslut idag, jag bokade av passet. Visst jag har inte ont i halsen idag, men jag är seg som tusan i huvudet (delvis av sömnbrist på grund av hostande barn därpå följande sängrokader mitt i natten), och fortfarande snorig. Jag insåg att OM jag hade gått och tränat idag hade jag bara blivit sur för att kroppen inte hade haft nåt ork och så hade jag varit missnöjd med min insats. Det undviker jag ju nu #fiffigt. Men jag erkänner att jag ganska länge idag tänkte att "du vet ju att du blir piggare av att träna, sluta sjåpa dig och bit ihop". Men vet ni. Jag kände inte alls för att bita ihop idag, så jag lät bli. #jättevuxen #massamogenpoäng.

Du har väl inte glömt tävla om en PT-timme på Motionshuset?


2 kommentarer:

  1. I bland är det faktiskt helt rätt att vila sig i form! Bra vuxenbeslut du tog! Du blir desto starkare när du kommer till gymmet nästa gång. Du har med råge passerat stadiet där du stannar hemma av lathet!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag saknar mina endorfiner :-( kroppen skriker efter dom och då kommer ju sockersuget med expressfart och jag VILL verkligen inte moffa i mig men nu är det SVÅRT att låta bli! TACK för pepp och ja, latmasken är nog pensionerad men tyvärr inte sockerdjävulen :-/

      Radera

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina