tisdag 23 februari 2016

PT-pass # 48 gym och trx-övningar toppat med en rejäl cardioavslutning #lovingit

Då var det äntligen dags för ett PT-pass igen och jag var taggad som tusan, även om jag har ont både här och där från igår ;-)  Som helhet är jag nöjd, det är tydligt att kroppen inte är hundra procent frisk än så den riktiga ompf-en saknas men jag krigade och jag slet och jag kom i mål!

Vi började i gymmet och körde både breda och smala latsdrag, sedan en riktigt tung benpress och sist lite bänkpress. Inga rekord men inte heller några katastrofer.

Därefter var det dags att köra en ny variant på trx-pass! 2 trx-övningar med 10 reps följt av 20 sekunder pulshöjare på stepbrädan, nästa 2 övningar, 20 sekunders pulshöjare. Lite paus fick jag som tur väl var ;-) Minns faktiskt inte riktigt alla övningar men det var biceps, triceps, smal rodd (typ från liggande!!! det är ju roligt att Gustaf har höga tankar om mig #haha #heltgalet), enbenssquat, axlar, armhävningar, och säkert nån mer :-D Ner på mattan, tuck-indrag, ryggresningar, benindrag, situps #pjuuuuu

Sedan hade vi visst "missat" några pulshöjare när jag låg på mattan så då fick jag köra dem efteråt ;-) HELT slut i benen! Snubblade fram över brädan som bambi typ. Måste ha sett roligt ut ;-) Sist fick jag köra på ski-erg, ett gäng 20-sekundersintervaller. Gustaf hade tänkt att vi skulle cykla också men jag pallade faktiskt inte mer sedan så jag avslutade med lite lugn promenad på bandet innan jag stretchade ordentligt. Käkade såklart också - nu har jag ju finfina proteinbarer i kylskåpet, hemmagjort är bäst!


Jag är fortfarande lite "hög" på passet från igår! Det var verkligen hur kul som helst och planen är att köra en repris i morgon, förhoppningsvis då med lite jämnare motstånd ;-) för jag skulle INTE vilja ha mer smällar på vare sig höft eller arm just nu #förjävlaontfaktiskt. 

Over and out från Soffan :-D

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina