onsdag 3 juli 2019

2019:27:1 Jag är i alla fall inte jättedålig på kettlebellsvingar.... #näjagäintbitter

Så här känns mitt liv just nu:


Jag använder min träning som ett andningshål som en paus från mig själv och livet, som ett sätt att få den där bilden att vara lite mer sammanhållen, andas ut lite av ångestmonstren och samla mig själv. På senare tid har jag allt svårare att hålla ihop det och självförtroendet viker, i träningen också. Jag börjar tänka saker som att det nog inte är nån ide, vem är jag som tror att en medelålders tant ska kunna träna en massa avancerade saker, kanske jag istället bara ska se mig besegrad och ägna mig åt knyppling och kakbak som "normala" tanter gör?

En del av crossfit är "gymnastics", jag har varit rätt värdelös på det hela livet, trots att jag som barn gick på "gymnastik" ganska många år, jag är fortfarande värdelös på alla övningar som normalt ingår i dessa pass... Min core-stabilitet är inget att hänga i granen och rörligheten är ju... well, ni vet ju, KATASTROF.

Så, ovan på allt annat så skulle vi dessutom springa idag. Jag hatar att springa. fortfarande. varenda gång. jag är dessutom sjukt dålig på att springa. (här skulle nåt ior-citat passa men jag orkar inte googla....)

Men, jag är faktiskt ganska hyfsat stark i kb-svingar! 😜

Vi började med teknik i två övningar, L-sit och ringrodd. L-sit är alltså att hålla sin vikt med höften i 90 grader, vi använder bågar som man håller i. Med böjda ben klarar jag typ en halv sekund. Med raka.... Inget alls. Men skit i det, jag kan leva utan att klara det... 😞

Sedan en 12 minute EMOM med tre övningar
Min 1: 12 ringrodd
Min 2: 10 L-sit dip (som l-sit fast med hälarna i marken och sedan dips därifrån)
Min 3: 6/6 Pistols (HAHAHAHHAHA, jag gör dem som enbensboxsit, och inte ens då fixar jag att göra 12 på 1 minut... jag är världens största skämt... )

Avslutningsvis en utökad "Helen" där dom andra gjorde 4 varv men jag bara hann 3... för jag springer ju löjligt långsamt...
3 rounds
400 m run
21 kb-swing (20 kg)
12 pullups (grönt+svart)

Och för att avsluta i lite mindre moll - jag kan göra 21 unbroken kb-svingar med 20 kilo. Det är faktiskt inte jättedåligt i alla fall!

Gonatt och sov gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina