söndag 30 juni 2019

2019:26:4 Teamwod med världens bästa boxkompisar! #friendship #love

Ja, alltså, jag tror ni kanske tror att jag överdriver men det gör jag inte, Gjuteriet är ett fantastiskt ställe att träna på. Alltid peppigt, alltid roligt, alltid tillsammans och alltid med ett stort hjärta! 💓 Idag fick jag den stora äran att tampas tillsammans med dom här tre starka och fantastiska människorna!



Idag var det coach Therese som uppfinningsrikt hade satt ihop en teamwod i team om 4 👍 utan vila...  Det enda jag inte uppskattade idag var uppvärmningslöpningen i den nya, inte helt iordningsställda 200-meters-löprundan. I min uppfuckade hjärna är den nämligen kantad av elaka små jävla fästingar som radar upp sig på grässtråna och bara väntar på att få attackera mig... 😱😱😱, kryddat med en och annan nässla och lite björnbärskvistar så känner jag verkligen, som den betong-och-asfalts-människa jag är, mig helt utanför min komfortzon... Så i själva passset vägrade jag springa den och sprang istället vår vanliga, trygga, asfaltsrunda 😜

AMRAP-en idag skulle göras med medboll. Dvs Toes-to-bar med bollen mellan fötterna (blev nåt slags knee raises för mig), Pullups fick bollen ligga på golvet eftersom jag skalar med gummiband, jumpsquat med boll framför på raka armar (tungt!), burpees med händerna på bollen (satte jämte för axlarna pallade inte) och boxjump - där jag rullade över min boll. Kul och utmanande!

Dagens pass, team om 4, löpningen paceade bytet. 
P1: Amrap, alla övningar med medboll (min 3 kg), 5 T2B, 5 PU, 10 Jump-squat, 10 burpees, 5 boxjump
P2: 400 meter run med boll
P3: Wallballs
P4: KB-sving (16kg)

Det var varmt. Det var jobbigt. Det var svårt att andas. Jag är fortfarande inte mentalt på ett helt säkert ställe så pulshöjning inte bara av träningen utan även av de jobbiga tankar som träningen borde trycka undan för en stund, det börjar bli svårare och svårare att lyckas med det. Men utan peppningen från både coach och medatleter hade jag aldrig genomfört träning idag, då hade jag stannat hemma och tyckt synd om mig själv.

Så TACK alla för att ni hjälper mig hålla näsan ovanför ytan, ni är ovärderliga!  💓


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina