fredag 21 juni 2019

2019:25:3 Om att fira midsommar crossfit-style #gjuterietcrossfit

Såsom tradionen bjuder samlas vår sekt i boxen på midsommaraftons morgon för att tillsammans tillbedja boxens midsommardrottning Marie ♛ och sedan festa på det röda guldet 🍓🍓🍓

Det är med värkande underarmar och en riktigt go känsla som jag nu sitter här för att sammanfatta årets happening 😇 (finns ingen smiley med blomsterkrans... )  så jag fattar mig kort(are) än vanligt 😜.

Uppvärmning med crossfitinspirerade midsommarlekar (enda jag deltar i, for the record), först lagtävling i "flippa muggen och gör burpee" och sedan, japp, Jenka. Första varvet hade blev oavgjort, sedan kastade vi in vårt hemliga kort, boxens absoluta största tävlingsskalle, Johanna, med henne längst fram vann vi överlägset 💃

Sedan årets midsommarwod som var i lag om 4, som Marie delade in och jag fick äran att slita tillsammas med dom här guldklimparna! 👨👩👨👩


Vi maxade laget för TPM (träning per minut) och inte nödvändigtvis vinst 😜 så tjejerna tampades ihop och killarna ihop. 

Laget skulle under hela wodden (25 minuter) hålla en 60 kilos stång i deadlift-hold, om den eller bollen tappades blev det 3 straffburpees, vi lyckades faktiskt med att slippa det även om det var bra nära några gånger men grabbarna sprang som galningar och räddade oss! Vi valde att hålla tillsammans två och två förutom i bytet när en av killarna höll hela stången. 

Dom som inte höll stången gjorde 10 loggtoss, 10 cowboysquat, 10 situps, 10 brygga, 10 lobb-toss, 100 meter run with ball. Vi hade en 6 kg boll. Efter det varvet byte vid stången. 

Superroligt, utmanande och inspirerande, vi gjorde 9 varv 👍

Tack Marie och tack boxen för mumset!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina