måndag 17 juni 2019

2019:25:1 Inte alla pass är chokladglass med strössel

Ibland är passen mer åt att orka grinda samma sak, länge, än att göra en massa roligt. Det är säkert nyttigt. Säger dom. Men så jäkla roligt är det inte. Då är det tur att sällskapet är lattjo, musken är grym och coachen drar skämt på skånska... We wish ;-) Det gjorde hon inte men nästa gång kanske?

Coach Cajsa brukar ju kasta in lite lek som uppvärmning så idag blev det idioten i varanter. Funkar. Blev varm. Sedan var det två woddar på temat gymnastik och formen EMOM  (Every Minute On the Minute) Alltså att man gör en övning med start varje hel minut och sedan får man vila tills nästa minut startar.

Först core där vi jobbade 40 sekunder och vilade 20 i 3 varv

Hollow hold
Arc hold
Side plank left
Side plank right

Därefter 30 minuter EMOM
Min1: 5 pullups
Min 2: 10 pushups
Min 3: 15 air squats
(30 minuter betyder alltså 10 varv)

Jag hade grönt gummiband förutom sista 4 då fick jag lägga till ett rött också. Gjorde även push-ups med gummiband från riggen, svart+rött och fokuserade på att orka hålla kroppen i rätt position, insåg att jag inte var rak i nacken första typ 8 seten... hm, jaja, då får jag träna mer på det. I airsquaten fokuserade jag på att försöka komma djupt ner och ha lite smalare stands än jag brukar utan att falla fram alltför mycket så jag fick rörlighetsträningen lite på köpet.

Svettigt blev det till slut ....



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina