onsdag 19 juni 2019

2019:25:2 Om att studsa skivstång på nyckelben

Som jag tjatat om förut så är jag lite "ojämn" i hur mycket vikt jag klarar i olika övningar vilket ibland leder till att jag får ta löjligt lite i en övning bara för att den som följer på den är en jag är svag i. Som idag, då får man lätt lite blåmärken och knölar på nyckelbenen när man studsar skivstången där... eftersom man "glömmer" hur "lite" vikt det är på den.. Well. Är huvudet dumt och allt det där :-D

Coach Tom serverade idag en riktigt go påse gott och blandat där vi började med Bear Complex i tre varianter
a) Pinne, b) bara stång c) stång+vikt
Vi skulle göra 7 unbroken varv av varje, vilket ju inte är så krångligt med pinnen... men... ja ni fattar. Bear complex är alltså att man i en följd gör en power clean följt av en front squat med en push press, en back squat och en push press. I c-delen la jag på 22.5 kilo, där är ju frontsquat-en min akilleshäl, jag gjorde inte särskilt djupa dock, hade lite känningar i knäna från alla air squatsen i måndags...

Nästa var en EMOM 12 minuter med HPC och cluster. Här tog jag fram två plattor att ha under hälarna för en cluster blir ruskigt tung om man inte kommer ner och tar fart. Det är då här som jag inte vågade lägga på mer än 25 kilo på clusters, vilket är ganska lite att göra en HPC.. så aj mina nyckelben...

EMOM
1-3 HPC+1-3 Cluster

Avsltuande flåswod var AMRAP 14 minuter
5 pushup
12 wallball (6kg)
7 boxjump (45cm)
12 db push press (8x2 kg)

Därefter tyckte Tom att vi skulle göra 10 synkade burpees, jag tog fram pippilångstrump-kortet och vägrade. Mina axlar pallade inte mer då och definitivt inte i något annat tempo än mitt eget. #såkanmanocksågöra




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina