söndag 2 juni 2019

2019:22:4 Om att skruva upp nivån ett hack

Söndag är teamdag på Gjuteriet så idag var det teamwod med extra allt. Jag tror verkligen inte jag har blivit så mycket sämre i kondition den senaste tiden så det måste vara att coacherna har skruvat upp nivån ett hack, för fy satan så svettigt varenda pass är nuförtiden! Så också idag. Jag teamade ihop mig med löpstarka gasellen Rebecka och idag var det ett pass med löjligt mycket löpning. Jag säger löpning för även om det var stapplande så hade jag inte båda fötterna i marken samtidigt - alltså. löpning. Men det hade nog fasen gått fortare att gå... 😜


Det här passet var ett sånt där jag misstänker att coachen helt enkelt inte kunde välja övningar utan istället bara kastade in allt 😂 Teampass, team om 2, timecap 40 minuter. Delningen sattes av partners 100 meter löpning, dvs, en jobbar, en springer 100 meter, byte, osv tills antalet reps uppnåtts, alltså ZERO vila under dom 40 minuter passet pågår.. Att springa efter att ha gjort typ kb-clean&jerk eller pullups, fine, men efter burppees? Det är fan hell.... Nåväl. Min största farhåga i detta var att eftersom min teamie är gasellsnabb i löpning och jag snarare blir omsprungen även av sniglar så skulle jag få springa i 40 minuter och hon göra alla övningar men det löste sig faktiskt bättre än väntat (tror hon sprang 2 varv ibland 😜😁)

Dom övningar vi tog oss igenom och precis hann med 15 sekunder kvar var:

  • 100 marklyft (50 kg) - Enda övningen där jag tog största lasset
  • 90 pushups
  • 80 Goblet squat (6 kg, ett steg upp från air squats alltså)
  • 70 Burpees over bar
  • 60 Pullups (en jävla massa gummiband till hjälp)
  • 50 Boxjumps
  • 40 KB Clean&Jerk (12, tror jag?)
  • 30 Bänkhopp (sitt ner och hoppa upp, jag gick dom för benen började bli väl trötta)
  • 20 Toes to bar
  • 10 Manmakers

Jag har inte en susning om hur många varv jag sprang, många, väldigt många, 20 kanske? Alltså, allt ovan PLUS 2 km löpning.

Det tar jag med min i nästa vecka som av jobb och personliga skäl blir en total vilovecka, jag kommer att vara på tjänsteresa och helgen blir det andra aktiviteter! Ses nästa måndag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina