fredag 26 juli 2019

2019:30:1 Teknikslip på cleans - så välbehövligt!

Fick med mig några riktigt bra pointers av coach Bostjan idag, inklusive ett icke uttalat "håll käften och lyft" 😜 Jag hörde dig Bostjan 😂 😨

Cleans, eller frivändningar stod på tavlan idag och i formen av "squat cleans" dvs, fånga ner i en frontböj. Jag är inte helt värdelös på Power-cleans och Hang power cleans, men squat cleans sätter ju direkt fokus på min orörlighet... 😡 Jag cleanar ju typ 20 kilo mer än jag frontböjer så ska jag sätta vikten efter vad jag klarar där så blir ju cleansen för lätta (mycket svårare om dom är för lätta).

Coachen var där och småpetade lite här och var och när jag gör som han säger så funkar det ju. Men jag vet inte om det är jag som har kort uppmärksamhetsspann eller nåt för jag har svårt att hålla alla grejor i huvudet och göra det i rätt ordning på hyfsat få sekunder. Spänn skulderbladen, håll anspänning i bålen, hakan i rätt position, stå på båda fötterna, rätt grepp om stången, andning, och så då nu, bak med rumpan i "fånget" GAAAHHH. Han har ju rätt, jag gör rätt halvvägs men sen våldar jag upp den, "för att jag kan", 😏 Inte riktigt så man ska göra, typ.

Nåväl. Jag kände nog ändå att jag gjorde det hyfsat idag.

Först EMOEOM
2 squat cleans (ökande vikt)

Jag började på 30, ökade till 32.5, sedan 35 och 37,5, den sista failade jag i sista repen på väg upp ur böjen.

Sedan en 12 minuter wod
2-4-6-8-10-12...
Burpee on bar + clean and jerk
Toes to bar (knee raises)

Ritigt jobbigt i värmen, jag kom förbi 8 och gjorde några få reps på 10.

Burpee on bar - alltså en "sprawler" egentligen med händerna på skivstången, redigt vingligt 😜😜 men jag har hakan kvar och jag gick ner på knä för att säkra det :-D

Superroligt pass, och även om intensiteten i passet kanske inte direkt motiverade en hamburgare till kvällsmat så.. .äh va fan, det är ju semester, och lön 😎


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina