fredag 19 juli 2019

2019:29:2 Om ett sjukt roligt strandevent med gjuteriet! #skreastrand #gjuterietcrossfit

Det årliga strandeventet för gjuteriet-medlemmar tillsammans med permanenta eller tillfälliga hang-arounds och prospekts gick av stapeln denna - lätt blåsiga men ljumma fredag 👍😜 Och satan i gatan så roligt vi hade! Jag tjatar, men ärligt, ni andra missar nåt!

Vi hade lite publik i form av Strandbadens gäster 😝 finns väl risk att dom undrade vad det var för galningar som höll till på stranden och hoppade rep med slam-ropes (alltså sådana man klättrar i... ) - sprang med varandra hängandes på ryggen och kastade betongklumpar över axeln... i förda minimalt med träningskläder... 😉  för det är sånt vi sysslar  med - Crossfit när det är som bäst!

TACK Cajsa, Johannes och Camilla och ägarna för att ni fixar sånt här åt oss! Ni är banne mig bäst i världen - eller i alla fall bäst i Falkenberg och Falkenberg är väl världen så... 😍😎

Jag teamade med superstarka Mattias (utsocknes prospekt) och fantastiska Marie (starkaste kvinnan i fbg?)


Alltså, det var ju upplagt som en tävling. Och vi kom först. Från slutet 😜, vi var dessutom dom som kom närmast 15 minuter vilket var time-cap. Så vi vann. Enligt vårt sätt att räkna 😁. Vann och fick pris gjorde Team Handsome, deras tid var hälften av vår.. typ 😂 Fast jag tror vi hade roligare. och det är det ABSOLUT viktigaste. Alltid. Kul kommer först. 💙💚💛💜💓

Dagens wod, som alltså var team om 3 bestod av:
90 hopp i långa slam-rope 
"Simning" runt två bojar, uppskattningsvis 200 meter
9 atlassten over shoulder
9 varv runt repet i buddy carry
30 synkade burpees



Det var fri delning men alla skulle "simma" och burpees var ju i synk så alla gjorde 30. Vi hade inte tänkt det men det blev att jag hoppade alla 90 och Marie och Mattias vevade. Dom sista 20 sög BRA i vader och ben... Särskilt som man sen skulle vada/springa 200 meter i vattnet. Jag försökte simma lite men det var nästan inte lönt men fick lite avlastning på benen i alla fall. Sedan var det 35-ish-kilo atlassten, som jag aldrig lyft förr men den flög upp. Sjukt stolt är jag över det! Jag fick åka alla varv i Buddy Carry och Marie sprang 2 och Mattias resterande 7,.. Stark snubbe det där! Sedan är det ju det där med mig och burpees. Jag sinkade laget där helt klart. Men jag klarar inte 30 utan vila, pressade mig så gott jag kunde idag och mer kan man ju inte göra. Eller hur? 

Så, med sand ÖVERALLT cyklade jag sedan hem och känner mig jäkligt nöjd! Kan vi inte göra detta varje fredag tänker jag? 😉



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina