onsdag 10 juli 2019

2019:28:1 Ett utmanande men överkomligt sida-vid-sida pass med Johanna!

"Sommarvikarie" Johanna hade hittat på en liten stationsbana idag. Vi jobbade 2 på varje station och jag hade den otroliga turen att få slita sida-vid-sida med en annan Johanna som tagit paus i husmåleri för att plåga kroppen på ett annorlunda sätt 😜 Själv tar jag ju oftast bara paus från tangentbordsarbete, inte direkt fysiskt ansträngande 😏


Jag testade foten idag genom att ta på mig heels på jobbet och när det nu funkade så kände jag att jag kör! Borde kanske värmt upp lite mer, har börjat stelna till i rygg och axlar igen, gör om och gör rätt!

Dagens pass var 5 stationer där vi körde 5 minuter på varje och vilade 2 minuter mellan varje station. Varje station hade 50 reps av en övning och sedan amrap av en annan övning till tiden var slut. Det var lätt att pacea och anpassa, det gillar jag! Johanna är också väldigt bra på att påminna om just det, kvalitet i övningen, att göra det bästa man kan just idag men att alla är olika och kan olika saker!

1. 50 KB-sving och situps (20 kg)
2. 50 Goblet squat och boxjump (tog BB på axlarna istället, 12 kg)
3. 50 Slamboll över axel och rodd (13 kg)
4. 50 Pushups och wallball
5. 50 airsquat och burpees

Jag gjorde flest situps, typ 35, 20-ish boxjumps på lägsta lådan, rodde 180 meter i makligt tempo, 10 wallballs och, tror jag, 12 burpees.

Tack för idag Johanna och Johanna! ✌👏💪

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina