söndag 21 juli 2019

2019:29:3 Cardio-team-wod modell "all in"

Stapplade iväg idag, med ömma vader, träningsvärk i varenda liten muskel i hela foten, stel som tusan  och med en rejäl knöl på nyckelbenet 😱 men med gott humör för det är söndag!

Coach Marie ledde oss tryggt och säkert (tänk Långben på julafton... 😜) genom ett litet wodd-helvete i team om 2. Vi var ojämnt så jag hade turen att få två teamkompisar (Sofie och sommar-Martin) som fick leka tvilling (glad jag slapp det! Tack Marie! - why tänker ni.. För jag är värdelös på att göra saker i andras tempo... )

Bra variation på övningarna, bra utmaning och rimlig time-cap. 😇 Me like alot!

AMRAP Team om två  - you go I go - timecap 25 minuter
5 Thruster (15/20) 
15 KB-sving (16/24)
10 FS (15/20)
15 OH Boxstep (5/10)
20 Wallballs (6/9)

Jag fick inte riktigt upp rörligheten i bröstryggen idag och eftersom knät har knäppt och skavt lite så bytte jag skivstång mot bulgarian bag, den är lite mer förlåtande, jag tog 12 kg så inte gigantiskt långt från rx-vikten. KB-svingarna är jag ju stark i så 16 kg var nemas problemas (tack rumpan!) OH-boxstep fick jag ta ner vikten men första och andra varvet klarade jag alla 15 men sen märkte jag att jag började tappa aktiveringen i rumpa och ländrygg så då var jag smart istället för dum och tog ner den. Wallballs tog jag en 3-a, jag tror jag fixar 20 med en 6-a men jag ville se till att mina kompisar inte fick vila alltför länge 😜 så bättre en 3a och lite högre tempo tänkte jag!



Borde kanske räknat varven... jag tror jag kastade bollar 4 gånger vilket borde ge oss som team 8 varv nästan exakt.

Nästa vecka har jag inte bokat några träningar än, det får bli lite mer ad-hoc än planerat då storebror är på övernattningsläger i Skåne och det finns en risk att jag får åka på kvällsutryckningar dit, om inte så tränar jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina