måndag 29 juli 2019

2019:31:1 Om att smälta bort i en träningslokal

32 grader och åskan hängde över oss, men kan man träna så tränar man 😜, come rain come sunshine!

Först vill jag gratulera Johannes och Henke till väl genomförd Northen Spirit Throwdown i helgen, sjukt tufffa woddar och jag hade gått och gråtit bakom ett tält eller nåt, men dom tar sig igenom det. Imponerande och jag är så sjukt tacksam att så fina killar är en del av vår gemenskap i boxen!

Idag höll Coach Camilla i ett gymanstics-pass som dels innehöll lite DU-teknik och dels fyra små EMOM-rätter på temat. Bra upplägg. Gillar det. Önskar mig lite mer teknik i sånt "som alla kan" men som många av oss ändå inte gör helt rätt i, som pushups och v-ups och sånt. Lätt att glömma att inte alla har asbra kontroll på sin kropp!

Vi började med uppvärmning med hopprep där vi gjorde 20 hopp av lite olika varianter som typ med höga knän, med spark i rumpan (förvånansvärt trickigt!) och baklänges,

Sedan gick Camilla igenom grunderna i DU och jag tar med mig att sträcka mer på mig och titta rakt fram (tror jag tittar mycket ner i golvet). När jag inte är trött klarar jag att hoppa rakt upp men när jag kroknar så böjs benen och då är det ju kört. Jag klarar nu att göra typ 10 med bara 1 hopp i mellan men ska jag göra fler så behöver jag 2. Hade varit najs att sätta den där första utan mellanhopp....

Sedan EMOM-arna, 4 minuter var med 2 minuters vila mellan.

1. 6  v-ups + 6 rygglyft + planka
2. 6 pushups + 6 ryssar + oh lunges
3. 6 wb + 6 logg toss + planka på boll
4. 6 t2b + 6 burpees + vila (HA! vadå vila.... för dom som hinner göra det där under minuten ja.... )

Bra pass, lagom hårt, lite mer teknik tycker jag dom kan kosta på oss ibland, men jag blev sjuuuukt svettig och lite lagom endorfinig efteråt.

Sen kom PT-Danne (#optimalvardag) och skulle "fixa" mina pushups, yeah right. Om jag har händer och allt där dom "ska" vara så lyfter jag inte ens från golvet. Det är seriöst nåt allvarligt fel på mina axlar... jag är säker på det för SÅ svag i triceps är jag inte... 😈

Well well, smällkaramell i morgon hoppas jag hinna till OLY-passet med bästa Isa!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina