fredag 5 juli 2019

2019:27:2 Johannas fredagsfräckis med nytt sällskap!

Äntligen fick vi ihop det, den här pinglan och jag! Vi tränade mycket ihop förr i världen men sen spreds vi lite och livet, ni vet, det är inte alltid som planterna står i kors. Men idag! Så roligt att träna med dig igen Mia! 💓


Idag var det fredag och dagen till ära fick vi njuta av Johannas fredagsfräckis.... 😜 älskar hennes demonstration av korrekta kettlebellsvingar 😍😇 - Ja resten av passet var också roligt. Jobbigt av flera anledningar, typ att det var jobbigt men också för att jag sover för lite nu igen. GAHHH.

Nåja. Först en liten teknik-wod med skivstång
EMOM 8 minuter
2 Deadlift
2. HPC
2. FS
2. Push press

Jag körde med 25 kilo idag, det var vad jag pallade, en bra dag hade jag nog fått upp några kilon till men inte idag.

Sedan 3 EMOM woddar 2 och 2 där vi alternerade udda/jämna minuter
A)
1. 10 burpees,
2. 10 db pushpress (6 kg)

B)
1. 15 Air Squat
2. 15 KB-sving (20 kg)

C)
1. 12 db thrusters
2. 12 cal rodd

I C-delen fick jag skala rejält, till 5 db-thrusters med 4 kg hantlar och 8 cal rodd. Det fanns inte där idag helt enkelt, men Mia hon var sjukt stark idag! 👍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina