fredag 12 juli 2019

2019:28:2 Ett redigt götebosskt stenkul pass #punintended

Alla boxar måste ha en redigt go Göteborgare, och vi har änna Johannes 😁👍 Vår egen strongman från Partille som idag bjöd på ett stenkul (!) pass. This is why I love crossfit. 😍 Alltid nytt, alltid utmaning, alltid med ett gött hjärta 💚 i botten. Så, ackompanjerade av passande götebosskt hiphop-reaggae-sound från Junior Eric i form av "Grabbarna från götet" (länk till spotify)




Fast vi fick ju inte bara rusa ut och lyfta stenar såklart! Först uppvärmning av väsentliga kroppsdelar, sedan teknik med olika vikter. Sen fick vi känna på stenarna!

Och sen blev det såklart en wodda-jävel!

AMRAP 25 minuter
30 airsquats
10 G2S (ground to shoulder) med atlassten
7 Pullups
2 varv runt hinderbanan (run 200 m)

Jag hade en 15-kilo-ish sten och gjorde 3 varv. På uppvärmningen så fick jag upp 25 kilo och nästan 45 i form av sandsäckar, så med lite mer teknik går det absolut att öka vikten! Den här övningen passar  mig bra, jag är förhållandevis stark i allt som involverar höften, typ marklyft, cleans, kb-svingar så detta är en ny övning som jag inte är jättevärdelös på 😜 och dom är det viktigt att samla på tänker jag! 😇

Älskar att känna mig stark! 💓


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina