söndag 28 april 2019

2019:17:3 Maj Gådd vilken teamwod!

Söndag, teamwod, coach Garry. Did not expect wod from hell 😂😂😂 Klassiskt Garry-upplägg men av nån freaky anledning så var jag kräktrött efter 10 av 40 minuter... Med andra ord "marina-kan-inte-pacea-sig" 🙄😬 Benen kändes rejält trötta och jag fick flashbacks till för typ tre år sen när jag drog på mig nån slags permanent mjölksyreskuld som en massör fick slita för att få bort... Do not go there again...

Jag och världens bästa Eva teamade med en av våra nyaste medlemmar och alltså, det var roligt. Också. Men fy satan så jobbigt. Ingen vila. Timecap 40 minuter.

P1: Ror 2500 meter per block

P2 o 3: Kör 1 varv av wodden (omlott)

Byte när P2 är klar med övning 2

När laget rott 2500, byte block/övningar

Jag hade 16 kg kb i block 1 o 2, 10 i block 3, 3 kg wallball och liggande låda. 11 kg slam ball.

Vi nådde 2000 meter in på block 3, jag var ärligt inte jätteledsen att vi inte hann burpees 🙄😉

Jag försökte hålla 2.20 tempo på rodden, var nere på 2.10 ibland. Jag hade inte kunnat ro fortare. Möjligen hade vi kunnat klara hela block 3 på 40 minuter men utan en roddstark person så känns 4 block rätt svårt. Det försvinner ju tid i byten så ska man klara 10 minuter p block krävs att laget ror 2.10-2.15 i snitt.

Roligt. Men fruktansvärt jobbigt. Nu behöver jag verkligen få lite Recovery i benen! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina