söndag 14 april 2019

2019:15:3 När träningen är så mycket mer än ett fyspass!

Ni har säkert sett den där kurvan med en rak linje för hur vi förväntar oss att livet ska vara och sedan en väldigt krusidullig kurva om hur det är? Thats me. Konstant i nån slags torktumlare i livet och konstant kämpandes emot och försöker ta mig ut, men det verkar fungera sådär om jag ska vara ärlig. En stunds paus i den kampen är det att åka och köra team-wod på Gjuteriet. En timme när fokus bara är där och då och varken i tvätthögen eller jobbkalkylen eller relationsträsket. Så befriande och så välbehövligt! Det är därför träning för mig inte bara är "ett fyspass", för mig betyder träningen så mycket mer, och när jag inte får "min fix" så pallar jag liksom inte resten av livet. Min träning är grunden för att jag orkar resten av livet, mentalt och fysiskt! Efteråt mår jag bra och känner mig oövervinnelig och livet ser lite ljusare ut en stund. Älskar den känslan!



Idag ett pass med 5 minuters block där vi i varje block först skulle göra 50 reps (team om 2) av en övning och sedan en annan övning så många reps vi hann till 5 minuter. En slags EMOEFM 😂 Vila 1 minut mellan blocken. 2 varv.


1) 50 KB sving-clean-and-jerk (long cycle) (8kg) + burpees
2) 50 situps + KB-svingar (16 kg)
3) 50 Thrusters (12.5 kg) + boxjumps
4) 50 pullups (jumping) + paolo-burpees (stanna i knäböj istället för att resa sig upp)

Roligt och varierande pass! Jag kompletterade med axel- och bröstryggsrörlighet och några latsdrag. 👍

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina