måndag 15 april 2019

2019:16:1 Om att para ihop sig med rätt arbetshäst

Coach Cajsa - aka Brutal-Cajsa, kom med ännu ett sjukt rolig utmaning idag. Och då menar jag inte alla jobbiga baklängesövningar hon envisas med att ha i uppvärmningen 😏 utan en klassisk Wod.

Japp. Crossfit. America. US Army. Hela det crappet finns där. Men bortsett från det så var det en rolig wod 😜. Den heter ~1776~.

Nån?

Ringer klocka?

Årtal?

USA?

Kom igen nu! 😜

Independence Day såklart! 😂 Geeky as hell men skit i det. Nu kör vi!

Så. Jag behövde en stark team-mate idag och till min lycka (och kanske hans olycka?) så var Simon där och han fick "nöja" sig med att ha mig som team-kompis idag 😳. Alltså, jag gjorde ju NÅGRA reps så han behövde inte göra alla själv i alla fall 😜. Till den här wodden valde JAG i alla fall rätt fysmonster att köra ihop med.

Lag om tre (fast vi var bara två då så vi gjorde 2/3 av repsen) ska tillsammans skrapa ihop 1776 reps. Reglerna är: Max 200 reps per övning, man måste jobba samtidigt på samma  övning och alla i laget måste göra minst 10 reps av varje övning.

Orginalet har dessa övningar (rx-vikter i pounds, såklart, varför använda metric-systemet liksom 🙄)

Kettlebell Swings (53/35 lb)
Box Jumps (24/20 in)
Air Squats
Push-Ups
Burpees
Pull-ups
Sit-Ups
Row (calories)
Double-Unders
Wall Balls (20/14 lb)
Ball Slams (30/20 lb)
Dumbbell Push Press (45/35 lb)

Vi har inte så många slam-balls så jag antar att Cajsa därför tog bort den! Jag hade en 16 kg KB, många gummiband för pullups och en 3kg wallball-boll. 

Så, vi fick ju börja med en game-plan :-D Så först ta dom övningar som vi kan göra 200 reps av. Det blev Svingar, air squats, sit-ups och double unders. Sedan fördelade vi 40 eller 50 reps på resten (snittet för hela wodden blir 160-ish reps p övning men 160 cal rodd är ASMYCKET, eller 160 burpees.. så det går ju inte).  Sedan gjorde nog Simon 65-75 % av repsen och jag resten 😳. Det är ruskigt roligt med den här typen av woddar, och det gör ju faktiskt inget att man är ojämna, bara båda blir trötta och målet nås! Simon brutalade in dom sista boxjumpsen så vi blev klara. Det var INTE min förtjänst! Tack kompis för push, pepp och draghjälp! 

Här demonstrerar vi sinnesstämning före och efter passet 🤣




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina