fredag 19 april 2019

2019:16:3 Om att vapenvägra....

Det finns saker man vid en något mognare ålder bara kan strunta i. Som att göra "pistols" 😂 Jag kommer kunna leva resten av mitt liv helt utan problem även om jag aldrig kommer att kunna göra en enda "enbensknäböj", det är änna lite gött ändå. 😁



Coach Bostjan är nog den som har dom tekniskt svåraste passen hos oss så inte så förvånande då att det idag var pistols och muscle-up som var målövningar. Inte riktigt i min liga 😂, lite samma som med ohs, en bra dag kanske jag kan göra en kvarts böj 😉 och nej, det är inte att bara träna. Jag har väldigt långa lårben i förhållande till underben och en förhållandevis stor ansamling vikt runt rumpan/höften. Basic fysik säger att den balansakten inte handlar om träning.... 🙄 Så jag vägrar vapen även i boxen. No 🔫 helt enkelt.

Gjorde pullups med grönt plus rött tjockt och fokuserade på teknik och excentrisk fas.

Avslutande brutalwodd gjordes med 8 kg hantel i dB-Snatch och 6 kg kb i thrusters. Jag gjorde 3 varv minus 8 thrusters.
Amrap 20 minuter
8/8 dB snatch
16 burpees over db
8/8 dB thruster
100 m run with dB

Happy holiday allihopa och glöm inte lyssna på Johan Glans förklarar påsken....😂

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina