söndag 21 april 2019

2019:16:4 Teamwod på ruskigt stumma ben

Teamade idag med Peter, kändes tryggt med medicinskt utbildad personal vid min sida 🤪😁 Kunde börjat med finfina skrapsår på smalbenen... 😬

Coach Isa satte ribban skyhögt idag, vilket var bra eftersom flera av boxens toppatleter idag var med oss dödliga, väldigt roligt och inspirerande!

Buy in var 100 burpee box jump. Och även om jag var lite stel sen i fredags och hade lite träningsvärk i låren så blev jag väldigt förvånad när jag hoppar och det händer... Typ inget. Benen helt stumma, totalt utan spänst, höll på att missa helt. Försöker en till men det kändes ärligt talat som en ruskigt dålig idé att fortsätta. Försökte få igång lite cirkulation och få tillbaka lite umpf men nope. Så det blev boxstep hela vägen igenom....

Time cap 40 minuter och jag gillar upplägg där alla blir klara samtidigt. Idag först en del där den ena sprang 400 meter medans den andra gjorde en amrap (jag gjorde 1 varv p runda), totalt 6 rundor per lag.
Amrap :5 pullups, 10 alt db Snatch, 10 tuck-ups, 5/5 db one arm thrusters.
Efter 6 varv amrap till time cap av
100 DU / 300 SU, 100 wallballs, 100 sek hollow hold. Peter och jag gjorde ett varv.

Jag borde lyssna lite på min kropp (axlarna gäller) , men med allt annat skit som just nu pågår känns det väldigt svårt att kompromissa med träningen och mina icke-ändamålsenliga mentala strategier säger att jag lika gärna kan köra träningen åt helvete också, för det verkar inte finnas nån botten på det här hålet jag kravlat runt i dom senaste fem åren....

Kladdkaka nån?

1 kommentar:

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina