torsdag 25 april 2019

2019:17:2 Gnällvarning - inte riktigt hundra

Idag var det inte riktigt hundra procent, min insats alltså. Jag BEHÖVER verkligen träna mer knäböj men det är så fånigt när jag cleanar 15 kilo mer än jag böjer, min kropp passar så inte för den övningen, idag dessutom nåt skumt med min höft och fotled och jag har fått lite känningar på insidan av vänster knä (inte det opererade), kunde knappt sitta på huk helt plötsligt. Fuck.

Jag är ju en sån som inte springer, vilket är lite okompatibelt med crossfit... så att gå från att inte springa alls till att springa flera gånger i veckan (även om det är korta sträckor) blir nog inte riktigt bra för min kropp. Känner av framsidan av smalbenen, knät, foten. Ja, jag är gnällig nu. Som fan. GAHHH.

Anyway, coach Garry gjorde vad han kunde ;-) men hade nog lite dålig tidsuppfattning idag så jag fick faktiskt lämna passet i förtid då kidsen skulle till ishallen direkt efter mitt pass.



Uppvärmning var team om 3, en ror 200 meter, dom andra kastade blinda wallballs till varandra, sedan byte tills alla rott.

Därefter en slight variation på Fit4Life-proggen

A) 3 varv
100 meter run
10 flyes på pilatesboll (2x2.5)
100 meter run
6/6 Bulgarian Split Squat mot pilatesboll

B) 4x8 Back Squat med 10 pushups i setvilan  (25kg)

C) 3 Varv
3-10 strict pullups (lila+svart)
8/8 KB row (12kg)
(dom andra sprang som i A men jag avstod, dels pga att det faktiskt gör ont men mest för att jag inte hann och ville prioritera styrkeövningarna)

Temat var styrka idag, jag kände mig stressad i B-delen och vågade inte riktigt ta mig tid att lägga på mer och köra tungt. Jag hade gärna sett att ett pass som idag fick vara mer inriktat på själva styrkeövningen så man fick mer chans att finslipa tekniken på den. Det här blir lite varken hackat eller malet tycker jag.

Bättre kan ni Fit4Life!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina