fredag 12 april 2019

2019:15:2 Coachen sa hoppa och jag hoppade :-D

Vis av gårdagen tänkte jag ta det lugnt idag... 😏 hand upp den som tror att det var det som hände idag....

Ingen?

😳

Nä. Just det. 🙄

För coach Eva tyckte att ALLA skulle hoppa double unders och inte fega med singlar, och jag gör ju som jag blir tesagd... typ ibland i alla fall. 🙄  För den som vill se hur det ser ut när jag hoppar DU EFTER att jag gjort 35 minuter cardio inklusive 150 DU kan hoppa in på min insta-story... där finns filmbevis på att jag kan 😉

Här är ett bildbevis också

Och japp, lite teknik att fila på, böjer alldeles för mycket på benen fortfarande, jag vet. Jag jobbar på det 😜

35 minuter cardio var alltså på proggen idag och det i form av en AMRAP-Wod med

50 DU/100SU
25 Goblet squats (jag hade 8 kg, 50% av rx)
25 Hang power clean (hade 20 kg,  65% av rx
25 push press (10 kg / 30%)

Jag gjorde nästan tre varv, saknade 15 pushpressar. MEN jag gjorde DU i varje varv. Och eftersom man inte "får" räkna dom singlar man gör mellan (och som jag fortfarande måste göra) så har jag ju inte bara gjort 150 DU utan typ 200 singlar... också...  och det tar ju lite tid ;-) Men jag är glad för utmaningen för jag tror faktiskt jag hade fegat om inte Eva varit så pushig. Så TACK för den sparken ut ur komfortzonen!

PS Menskoppen gör att blåsan skärper till sig så trots alla dom hoppen så behövde inte Fru Tena jobba jättehårt - yey! DS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Jag blir väldigt glad om du vill kommentera med pepp eller tips eller bara säga att du har läst! /Marina